۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85558068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نهضت ملی مسکن در سمنان باعث الحاق ۵۶۰ هکتار زمین شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: طرح نهضت ملی  مسکن در مجموع باعث الحاق ۵۶۰ هکتار و تغییر کاربری ۷۸ هکتار زمین در ۶ شهرستان استان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: هم اکنون در شهرستان سمنان در سایت ۱۲.۶ هکتاری روزیه، ۲۳ هکتاری و ۵۵ هکتاری نور واحدهای مسکونی در حال ساخت است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی در سایت شهرک کوهسار منطقه روزیه، ادامه داد: این شهرک از جمله طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالاست که ۷۳۱ واحد در حال ساخت دارد و ۴۶۴ واحد مسکونی به شکل خودساز و بقیه آن در قالب پروژه انبوه ساز در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان با بیان اینکه پیشرفت طرح‌های انبوه ساز سایت شهرک کوهسار به بیش از ۵۰ درصد رسیده است، اضافه کرد: پیشرفت برخی از واحدهای خودساز در سایت شهرک کوهسار به بالای ۹۵ درصد رسیده و آماده بهره برداری است.

وی خاطرنشان کرد: در سایت ۲۳ هکتاری نور طرح ۹۶۸ واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در قالب طرح نهضت ملی مسکن و ساخت ۳۳۶ خانه ویلایی ناایمن جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ در گام اول در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان ادامه داد: سایت ۵۵ هکتاری نور سومین مکان در مجاورت سایت ۲۳ هکتاری نور است که در آن اجرای طرح خانه‌های ویلایی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان درگام فاز دوم و سوم در حال اجراست و ۳۸۴ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت اراضی واگذار شده است.

وی تاکید کرد: هم اکنون عملیات آماده سازی سایت ۵۵ هکتاری و عملیات ساخت خانه‌های ناایمن مسکن مهر سمنان در دست اجرا قرار دارد که روند مطلوبی دارد. ساخت واحدهای دیگر نهضت ملی مسکن به شکل پراکنده در مناطق مختلف جغرافیایی استان مانند منطقه مسکن مهر و شهرک گلستان سمنان نیز جریان دارد.

وی با اشاره به تامین زمین و الحاق سایت ۲۰۵ هکتاری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سمنان گفت: این طرح در محدوده پل جهاد تا دانشگاه سمنان با واحد پذیری بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی به محدوده شهر الحاق شد و به زودی قرارداد واگذاری یک‌هزار و ۳۰۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و مشمولان طرح جوانی جمعیت در مرحله اول تحویل داده می‌شود.

سمنان استانی پهناور و وسیع است و ۲ اداره کل راه و شهرسازی دارد. شهرستان‌های شاهرود و میامی زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان و ۶ شهرستان مرکزو غربی زیر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha