۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85558162
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری خوزستان: هراختلافی نباید منجر به ارسال پرونده قضایی به دادگاه شود

اهواز- ایرنا - رییس کل دادگستری خوزستان گفت: فرهنگ صلح و سازش با همکاری و کمک بزرگان و صلح یاران باید به گونه‌ای در استان گسترش یابد تا هرگونه اختلاف و خصومت منتهی به ارسال پرونده قضایی در دادگاه‌ها نشود.

به گزارش ایرنا، علی دهقانی یکشنبه در نشست صمیمی با اعضای ستاد صبر شمال خوزستان بیان کرد: مشارکت مردم و مسئولان در گسترش و ترویج فرهنگ خیرخواهانه صلح و سازش یک ضرورت است که برای گسترش این فرهنگ در استان باید تلاش بیشتری شود.

وی گفت: امروز همه به این باور رسیده‌اند که باید در تمام امور به توان مردم تکیه کرد و دستگاه قضایی نیز با محوریت شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر فعالیت کند.

دهقانی با اشاره به اهمیت صلح و سازش در پرونده‌های قضایی خاطر نشان کرد: حل و فصل دعاوی و ختم خصومت‌ها با صلح و سازش بسیار بهتر از ختم دعوی با حکم دادگاه است و نتیجه آن، رضایت طرفین و اتمام کینه‌ها و دشمنی‌ها خواهد بود.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط بزرگان، سران عشایر، ریش سفیدان، اعضای شعب عشایر و کارگروه مشترک زندان، در سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی صورت گرفت.

وی افزود: سال گذشته ۲۳۵ پرونده محکوم به قصاص و هزاران پرونده با موضوعات مختلف به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته با اقدامات انجام شده از سوی دستگاه قضای استان از ورود چهار هزار پرونده به دادگستری استان جلوگیری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha