۵۶۱۹ نوزاد از خدمات تخصصی درمانی در هرمزگان بهره‌مند شدند

بندرعباس - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان مراکز آموزشی درمانی (شریعتی و کودکان)، طی سال گذشته پنج هزار و ۶۱۹ نوزاد، خدمات تخصصی و فوق تخصصی لازم را در بخش‌های نوزادی ومراقبت‌های ویژه نوزادان دریافت کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر منوچهر کمالی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: نوزادانی که وزن آن‌ها در هنگام تولد پایین است، نوزادان نارس، نوزادانی که با مشکلات تنفسی متولد می‌شوند، نوزادان دارای مشکلات قلبی و همچنین نوزادانی که به دلیل داشتن زردی بالا نیاز به تعویض خون دارند، در بخش NICU یا بخش مراقبت ‌های ویژه نوزادان بستری می ‌شوند.

وی بیان کرد: مرکز آموزشی درمانی شریعتی بندرعباس، دارای یک بخش NICU یا مراقبت‌های ویژه نوزادان و یک بخش نوزادان است که با بهره‌مندی از ۹ تخت احیا، ۴۰ انکوباتور، ۹ دستگاه فتوتراپی ساده و هفت دستگاه فتوتراپی کوره‌ای، خدمات مورد نیاز را به نوزادان ارائه می‌دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: مرکز آموزشی درمانی کودکان بندرعباس نیز دارای یک بخش NICU یا مراقبت‌های ویژه نوزادان و یک بخش نوزادان است که با بهره‌مندی از ۱۰ تخت احیا، ۲۳ انکوباتور، ۱۸ دستگاه فتوتراپی ساده و ۱۵ دستگاه فتوتراپی کوره‌ای خدمات مورد نیاز را به نوزادان ارائه می‌دهد.

دکتر کمالی با اشاره به اینکه تولد نوزاد نارس و بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه سبب بروز استرس برای ماداران می‌شود، اضافه کرد: در راستای خدمت رسانی با کیفیت و متمایز در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، در این ۲ مرکز امکانات مخصوص اقامت مادر در کنار نوزاد نیز فراهم شده است.

وی یادآور شد: بخش‌های نوزادان در این ۲ مرکز با حضور ۲۴ ساعته کارشناسان پرستاری و پزشک متخصص نوزادان و اطفال مقیم، به بیماران و نوزادان خدمت رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha