۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85558167
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار مشتاقان گیلانی پیاده‌روی اربعین به بیش از ۲۳ هزار نفر رسید

رشت - ایرنا - جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان از ثبت‌نام بیش از ۲۳ هزار نفر از مردم استان در سامانه سماح برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد احمدی ادیب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۴۰ نفر در سامانه سماح http://samah.haj.ir ثبت‌نام کردند که از این تعداد، نام‌نویسی ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر با پرداخت حق بیمه قطعی شده‌است.

وی بیان کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان گیلانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی، هشت هزار و ۸۹۷ نفر بانوان و ۱۴ هزار و ۱۴۳ نفر هم مردان هستند که بیشترین میانگین سنی آنها بین ۳۰ تا ۴۵ سال است.

جانشین ستاد اربعین گیلان افزود: تاکنون ۱۹ هزار و ۱۹۴ نفر از مردم استان؛ مرز مهران و ۲ هزار و ۹۰۰ نفر مرز خسروی را برای عزیمت به عراق انتخاب کرده‌اند؛ بقیه از دیگر مرزهای زمینی با عراق و نیز مرز هوایی به این کشور اعزام می‌شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: در سه روز گذشته نیروهای پیشرو برخی از مواکب به عراق اعزام شده و امروز هم تعدادی دیگر به شهرهای نجف و کربلا اعزام می شوند ضمن اینکه شرایط گمرکی ارسال کالای مواکب به خوبی در حال انجام است.

احمدی ادیب ادامه داد: با توجه به نقش مهم خیرین و مردم در مواکب؛ تلاش ما پررنگ کردن نقش آنان در فرآیند برگزاری پیاده‌روی اربعین است.

وی با بیان اینکه پیش فروش بلیط اتوبوس برای اعزام زائران به مرزهای عراق در حال انجام است، اضافه کرد: پیش فروش بلیط اتوبوس برای تاریخ ۱۶ مرداد به بعد در حال انجام است و با تمهیدات انجام شده مشکلی وجود ندارد.

وی از رایزنی با سازمان هواپیمایی برای برقراری پروازهای فوق العاده از گیلان به کشور عراق خبر داد و اظهار کرد: اخیرا پروازهای روزانه و مستمر از فرودگاه سردار جنگل رشت به کشور عراق یعنی شهرهای بغداد و نجف در حال انجام است و این موضوع در ایام اربعین نیز تداوم می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha