۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85558170
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار دزفول: هیچ ابهامی در قراردادهای شهرداری وجود ندارد

دزفول - ایرنا - شهردار دزفول در پاسخ به ابهامات یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول پیرامون قراردادهای این شهرداری با شرکت مشاوره ذیل قرارگاه خاتم تاکید کرد: هیچ ابهامی در این قراردادها وجود ندارد و تمام طرح‌های در دستور کار این شهرداری دارای مصوبه شورای شهر است.

به گزارش ایرنا، دویست و پنجاهمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا به طرح ابهامات رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول پیرامون قراردادهای شهرداری و همچنین قرارداد شهرداری دزفول با شرکت مشاوره ذیل قرارگاه خاتم اختصاص یافت.

شهردار دزفول: هیچ ابهامی در قراردادهای شهرداری وجود ندارد

موسوی فخر: ارسال قراردادهای شهرداری به کمیسیون برنامه و بودجه خواست شورا است

رییس شورای اسلامی شهر دزفول در این نشست با اشاره به دستور جلسه امروز شورا گفت: ارسال تمام قراردادهای شهرداری به شورای اسلامی شهر دزفول و مطالعه آن توسط رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی خواست این شورا است.

سیدباقر موسوی فخر افزود: شفاف سازی قراردادهای شهرداری با شرکت مشاوره ذیل قرارگاه خاتم الانبیا و همچنین پاسخ به سوالات و ابهامات اعضای شورا در این زمینه از جمله موارد مهم و مورد انتظار از شهرداری است.

وی تاکید کرد: ابهامات و سوال‌های اعضای شورا به ویژه رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا به شهرداری ارسال شده و درخواست از شهرداری علاوه بر پاسخ‌های شفاهی، پاسخ کتبی به این پرسش‌ها است تا این ابهامات به طور اساسی پاسخ داده شود.

مجدی نسب: شهرداری در ۱۱ ماه گذشته پاسخ نامه‌ها را نداده است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به ۱۳ نامه نگاری خود برای در اختیار قرار دادن قراردادهای شهرداری به این کمیسیون گفت: ۱۱ ماه است که این نامه‌ها به رییس شورا برای ارسال به شهرداری داده شده است که با گذشت ماه‌ها از ارسال نامه‌ها به شهرداری، همچنان جواب روشنی در این زمینه به شورا داده نشده است.

علیرضا مجدی نسب با بیان اینکه زمان بیش از پول برای سرمایه گذاران اهمیت دارد، افزود: تاخیر در تصمیم‌ها آسیب‌های فراوانی به همراه دارد.

وی ادامه داد: شهریور سال گذشته قرارداد شهرداری دزفول با شرکت مشاوره ذیل قرارگاه خاتم الانبیا به صورت دوفوریتی در شورای شهر مطرح و این قرارداد که بیش از ۴۰ صفحه داشت، تنها طی ۲۰ دقیقه و بدون اطلاع اعضا از جزئیات آن تصویب شد.

مجدی نسب گفت: پس از تصویب قرارداد در شورا، قرارداد را مطالعه و هشت ایراد نسبت به مفاد آن گرفتم که طی نامه‌ای خواستار پاسخگویی و شفاف سازی شهرداری در این باره شدم که متاسفانه این نامه‌ها بی‌پاسخ ماند.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم که ایراداتی که من مطرح می‌کنم شاید نادرست باشند ولی چیزی که موجب طرح مجدد موضوع شده، پاسخ ندادن شهرداری به این ابهامات طی ۱۱ ماه گذشته است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول اظهارکرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر به شهرداری دزفول اختیار داده شده تا مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای طراحی و مطالعه طرح‌ها و ۱.۵ درصد به شرکت مشاوره داده شود این در حالی است که برخی طرح‌ها رقمی بسیار بیشتر از سقف تعیین شده در شورا دارند.

وی افزود: تصور من این است که شهردار دزفول به امور قراردادها گفته است که قراردادها را به شورا تحویل ندهد، چراکه پس از نامه نگاری فراوان باید پاسخی به شورا داده می‌شد.

مجدی نسب گفت: طرح‌هایی که شهرداری به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار کرده است از جمله تکمیل طرح قائم، جاده ارتش، طراحی۵۷۰ هکتار زمین‌های ذخیره، تفرجگاه ساحلی، کمربند شرق و برج طاووس با حساب سرانگشتی بیش از چند هزار میلیارد تومان است که این رقم بسیار بیشتر از سقف تعیین شده شورا است.

وی افزود: چون شهرداری هیچ چیزی به طور کتبی برای بررسی به بنده نداده است به نظر می‌رسد شورای شهر در این قراردادها دور زده شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول اظهارکرد: به دنبال مچ گیری از شهرداری نیستم و اگر می‌خواستم اینچنین کنم به طور قطع این ابهامات را در قالب سوال رسمی از شهردار مطرح می‌کردم.

شهردار دزفول: هیچ ابهامی در قراردادهای شهرداری وجود ندارد

شهردار: رویکرد شهرداری حداکثر تعامل با شورا و پرهیز از حواشی است

شهردار دزفول رویکرد شهرداری را حداکثر تعامل با شورا و پرهیز از حواشی برای خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: متاسفانه مسایلی پیرامون شهرداری و عملکرد آن مطرح می‌شود که پیش از طرح سوال، شهرداری از طریق فضای مجازی از این موارد خلاف واقع مطلع می‌شود.

محمد عتاب اهوازی ادامه داد: شهرداری حدود ۵۰۰ شرح وظیفه به عهده دارد که بخشی از این وظایف به سازمان‌ها و شهرداری‌های مناطق تفویض شده و انتظار اطلاع شهردار از ریز تمام مسائل دور از واقعیت است.

وی با اشاره به بازدید میدانی خود از دزفول پیش از انتصاب رسمی به عنوان شهردار دزفول افزود: دغدغه مهم اعضای شورای اسلامی شهر دزفول و مردم این شهر از همان روز اول اجرای طرح‌های عمرانی بود حال آنکه در بازدید میدانی معلوم شد که حتی یک طرح عمرانی فعال نیز در این شهر وجود ندارد و تنها طرحی که به عنوان طرح فعال به من نشان دادند بیش از هشت ماه متوقف شده بود.


تیم طراح شهرداری دزفول با تغییر شهردار اسبق پاشیده شد

شهردار دزفول بیان کرد: طرح جامع مبنای طرح تفصیلی است و از آن طرح‌های عملیاتی و اسناد فاز دوم طرح‌های عمرانی طراحی می‌شود این در حالی است که شهرداری دزفول نه تنها محروم از طرح جامع و طرح تفصیلی بود بلکه هیچ طرحی در این شهرداری دارای اسناد فاز دوم نبود و این چالش اساسی برای شهرداری دزفول وجود داشت.

وی با اشاره به دیدار خود با شهرداران اسبق دزفول افزود: در آن دیدارها از شهرداران سابق و اسبق دزفول این سوال مطرح شد که آیا طرح مطالعاتی توسط شهرداری دزفول در دوره مسوولیت آنها انجام شده است یا نه که تنها محمدعلی دوایی‌فر شهردار اسبق دزفول گفت که ۶۵ طرح مطالعاتی در دوران وی طراحی شده است که آن هم بعد از تغییر من به عنوان شهردار، تمام این اسناد از دست رفت.

عتاب اهوازی ادامه داد: با تغییر دوایی‌فر از شهرداری دزفول، نه تنها اسناد طرح‌های طراحی شده بلکه تیم‌های طراحی و حتی نرم افزار و سخت افزار طراحی شهرداری دزفول نیز از هم پاشید و در عمل هیچ طرح و حتی زیرساخت طراحی برای اجرای طرح عمرانی در شهرداری دزفول در زمان قبول مسوولیت بنده وجود نداشت.

وی با بیان اینکه گره گشایی از مسایل دزفول در گرو تصویب طرح جامع این شهر است، گفت: تا زمانی که طرح جامع دزفول تصویب نشود، امکان طراحی طرح تفصیلی شهر نیز وجود نداشت از این رو راه حل میانبر، انتخاب شرکت مشاور برای شهرداری دزفول بود.

بانک اسناد فاز دوم طرح‌های عمرانی شهرداری در حال آماده شدن است

شهردار دزفول با اشاره به قرارداد این شهرداری با شرکت مشاوره ذیل قرارگاه خاتم الانبیا اظهارکرد: این شرکت هزاران میلیارد تومان قرارداد در سراسر کشور دارد و یکی از قوی ترین و معتبرترین شرکت‌های مشاوره در کشور است.

وی ادامه داد: چون شهرداری دزفول از طرح تفصیلی محروم است، مبنای شهرداری برای تعریف طرح‌ها، استناد به کتابچه بودجه مصوب شورا بود و هیچ یک از طرح‌های در دستور کار این شهرداری، خارج از مصوبه شورا نیست.

عتاب اهوازی گفت: بانک اسناد فاز دوم طرح‌های عمرانی شهرداری در حال آماده شدن است که تکمیل این بانک دست شهرداری دزفول را برای اجرای طرح‌های عمرانی برای سال‌ها پر می‌کند.

تلقی مکاتبه‌های شهرداری با شرکت مشاوره به عنوان مصوبه اشتباه است

شهردار دزفول با بیان اینکه مکاتبه با شرکت مشاوره به معنای قرارداد با این شرکت نیست، اظهارکرد: اشتباه رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول این است که تمام مکاتبه‌های شهرداری با شرکت مشاوره را تصویب طرح تلقی کرده که این برداشت اشتباه است.

وی افزود: پس از تصویب طرح، اجرای طرح نیازمند مکاتبه‌های مختلفی است که بین مجموعه شهرداری و شرکت مشاوره انجام می‌شود؛ این نامه نگاری، مصوبه نیست بلکه دستور کار و فرآیند اجرای طرح‌ها و مصوبه‌های شورای اسلامی شهر دزفول است.

تمام قراردادهای شهرداری تا اردیبهشت امسال به شورا ارسال شده است

عتاب اهوازی با بیان اینکه عملکرد شهرداری دزفول براساس مصوبه‌های شورای شهر بوده است، گفت: تمام قراردادهای امضا شده شهرداری دزفول تا اردیبهشت امسال به شورا فرستاده شده‌اند و شهرداری به تعهد خود در این زمینه به شورا عمل کرده و تمام قراردادهای ریز شهرداری نیز به کمیسیون‌های شوراها داده شده است.

وی با انتقاد از حسابرسی نکردن بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شهرداری دزفول توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول افزود: اگر این حسابرسی‌ها انجام شود بسیاری از مسایل روشن و ابهامات رفع می‌شود.

مجدی نسب: بررسی قرادادهای شهرداری از جمله وظایف کمیسیون برنامه و بودجه شورا است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز با تاکید بر اینکه بررسی قرادادهای شهرداری از جمله وظایف مصوب و قانونی این کمیسیون است، گفت: مطالب مطرح شده در نشست قبلی شورای شهر دزفول براساس شرح وظایف کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول بوده است.

وی ادامه داد: ۲ گزارش تا اردیبهشت امسال پیرامون قراردادهای شهرداری به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شده که یکی به صورت کتبی و یکی به صورت لوح فشرده بوده است؛ در گزارش کتبی فهرست ۲۲ قرارداد شهرداری برای سال ۱۴۰۲ و در لوح فشرده فهرست ۱۰۳ قرارداد شامل ۵۰ قرارداد خودروی استیجاری و ۴۰ قرارداد رنگ آمیزی جداول آمده است لذا از اردیبهشت ماه تاکنون هیچ قراردادی به شورا داده نشده است.

شهردار: حتی قراردادهای خرد هم به شورا اطلاع داده می‌شود

شهردار دزفول نیز با تاکید مجدد بر اینکه برای اجرای هر قرارداد، مکاتبه‌های مختلفی انجام می‌شود ولی این مکاتبه‌ها به عنوان تصویب طرح نیست، اظهارکرد: قراردادهای ریز شهرداری به سازمان‌های شهرداری واگذار شده است که اگر قراردادی پس از اردیبهشت به شورا ارسال نشده به معنای این است که قرارداد جدیدی در این مدت وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه تعامل حداکثری با شورا مورد تاکید شهرداری دزفول است، افزود: به تمام معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری دزفول ابلاغ کرده‌ام که قراردادهایی که حتی نیاز به ارجاع به شورای اسلامی شهر دزفول نیز ندارند، به اطلاع شورا رسانده شوند.

دوایی‌فر: نیازی به ارجاع تمام قراردادهای خرد شهردای به شورا نیست

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر دزفول نیز با تاکید بر اینکه نیازی به ارجاع تمام قراردادهای خرد شهرداری به شورا نیست، گفت: کمیسیون‌های تخصصی شورا با همکاری شهرداری از ریز قراردادهایی که حتی ارزش آنها زیر ۱۰۰ میلیارد ریال است، مطلع هستند.

عادل دوایی‌فر افزود: اگرچه نیازی نیست شهرداری، قراردادهای خرد را به شورا اطلاع دهد ولی اطلاع رسانی به شورا توسط شهرداری از این قراردادها به منظور شفاف سازی است.

شهردار: برخی اطلاعات به دلیل نداشتن زیرساخت قابل استخراج نیست

شهردار دزفول تعامل کنونی شهرداری با شورای شهر را در تمام ادوار گذشته بی‌سابقه دانست و گفت: ارسال برخی اطلاعات مورد درخواست شورا به دلیل نبود زیرساخت لازم و بانک اطلاعاتی کامل ممکن نیست.

وی افزود: نبود بانک املاک و نیروی انسانی در شهرداری دزفول موجب شد تا شهرداری حتی نسبت به تعداد کارکنان خود نیز بی‌اطلاع باشد و در پنج گزارشی که در این زمینه تهیه شد، پنج آمار مختلف از تعداد کارکنان شهرداری دزفول استخراج شد.

عتاب اهوازی بیان کرد: خرید نرم افزاری زیربنایی در دستور شهرداری است که امکان دسترسی به داده‌های این نرم افزار توسط اعضای شورا و حتی شهروندان نیز وجود دارد که راه اندازی این سامانه گام مهمی در شفاف سازی عملکرد شهرداری است.

مجدی نسب: مفاد تفاهم نامه با شرکت خاتم الانبیا را به رغم وجود هشت ایراد به سود شهرداری می‌دانم

مجدی نسب با اشاره به مطالعه ده‌ها قرارداد شهرداری دزفول گفت: تعداد قراردادهای شهرداری دزفول از ۳۲ به چهار نوع قرارداد کاهش داده شده که این مهم نتیجه پیگیری کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول است.

وی با بیان اینکه برخی قراردادهای شهرداری سال‌ها است که به روز نشده‌اند، افزود: به روز رسانی قراردادها یکی از اولویت‌های کمیسیون برنامه و بودجه شورای دزفول طی سال‌های گذشته است که با این اقدام درآمدهای شهرداری دزفول در سال ۱۴۰۰ از ۷۰ میلیارد طی ۲ ماه به ۲۲۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول اظهارکرد: درخواست از شهرداری ارایه فهرست و نوع قراردادهای آن است و شورا به عنوان ناظر موظف به مشاهده قراردادهای شهرداری است.

وی افزود: اگرچه هشت ایراد به تفاهم نامه امضا شده میان شهرداری و شرکت مشاوره ذیل قرارگاه خاتم دارم ولی براساس مطالعه‌ای که انجام داده‌ام این تفاهم نامه به سود شهرداری دزفول است ضمن اینکه ممکن است ایرادهای من به این تفاهم نامه هم نادرست باشند.

شهردار دزفول: هیچ نکته مبهمی در قرارداد شهرداری با قرارگاه خاتم به عنوان مشاور وجود ندارد

شهردار دزفول، شفاف سازی را از جمله رویکردهای مهم این شهرداری برشمرد و گفت: هیچ مخفی کاری در شهرداری دزفول وجود ندارد و به تمام معاونان و سازمان‌های شهرداری ابلاغ کرده‌اند که شورای شهر، حراست و بازرسی استان هر اطلاعاتی را که از عملکرد شهرداری درخواست داشتند بدون محدودیت در اختیار آنها قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری دزفول خود را موظف به پاسخگویی به اعضای شورای اسلامی شهر می‌داند، افزود: بیشترین تعامل با کمترین تفویض اختیار به شهرداری، در دوره کنونی شهرداری با شورا رقم خورده است.

عتاب اهوازی با اشاره به برخی نامه نگاری‌ها میان شهرداری و شرکت مشاوره بیان کرد: طراحی طرح‌های عمرانی تا رسیدن به اسناد فاز دوم فرآیندی فنی و پیچیده است که ممکن است طرح‌هایی که از شرکت مشاور برای مطالعه و امکان سنجی آنها درخواست شده پس از مطالعه اولیه معلوم شود که قابلیت اجرا ندارند و از اولویت خارج شوند به همین دلیل این نامه نگاری‌ها به معنای قرارداد جدید نیستند.

وی ادامه داد: تمام طرح‌های در دستور کار شهرداری به اطلاع شورای اسلام شهر رسیده است و کمیسیون عمران فهرست تمام این طرح‌ها را دارد و هیچ نکته مبهمی در قرارداد شهرداری با قرارگاه خاتم به عنوان مشاور وجود ندارد.

شهردار دزفول: هیچ ابهامی در قراردادهای شهرداری وجود ندارد

پرآور: مردم دزفول از شهرداری کار عمرانی کلان انتظار دارند

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با تاکید بر اینکه مباحث مطرح شده در این نشست مسایل داخلی است که دغدغه مردم نیستند، گفت: دزفول دومین شهرستان خوزستان است و دغدغه و مطالبه مردم از شهرداری اجرای طرح‌های کلان عمرانی در این شهر است.

محمدحسن پرآور افزود: درخوست از شهرداری این است که به جای مشغول شدن به کارهای متوسط و خرد، ۲ طرح کلان عمرانی را برنامه ریزی و تمام توان خود را برای اجرای آنها به کار گیرد تا شورا و شهرداری دستاوردی برای مردم و شهر داشته باشد.

شهردار: یک هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال از بدهی‌های شهرداری پرداخت شد

شهردار دزفول، توصیه‌های پرآور عضو شورای شهر دزفول را راهگشا دانست و گفت: شهرداری دزفول امروز در نقطه‌ای است که نه تنها در مسایل جاری عقب افتادگی ندارد بلکه طی ۱۶ ماه گذشته یک هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال از بدهی‌ها و دیون شهرداری را پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: اگرچه تعداد طرح‌های فعال عمرانی در دزفول در حال حاضر در خوزستان کم نظیر است ولی شهرداری دزفول به اجرای این طرح‌ها افتخار نمی‌کند و به دنبال اجرای طرح‌های کلان است که گام‌های مهمی ینز در این زمینه برداشته است.

تاکنون حتی یک متر زمین توسط شهرداری به فروش نرسیده است

عتاب اهوازی با اشاره به منابع درآمد کلان شهرداری‌ها گفت: کمک‌های دولتی برای طرح‌های عمرانی، منابع داخلی و همچنین فروش املاک سه منبع کلان درآمدی شهرداری‌های دزفول است که کمک‌های دولتی طی یک دهه اخیر در عمل حذف شده است.

وی با بیان اینکه براساس برآوردهای اولیه شهرداری دزفول چند هزار میلیارد تومان در قالب عوارض قانونی از شهر طلب دارد که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی وصول آنها موجب نارضایتی مردم می‌شود، افزود: ممیزی شرکت‌های دولتی دزفول بدون مماشات در حال انجام است و این شرکت‌های دولتی مکلف به پرداخت حقوق قانونی شهرداری هستند.

شهردار دزفول با تاکید بر اینکه تاکنون حتی یک مترمربع ملک در دزفول توسط شهرداری فروخته نشده است، اظهارکرد: تعداد املاک شهرداری دزفول به طور قطع نه تنها کمتر از چیزی که در اختیار داشت، نخواهد شد بلکه افزایش نیز خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، لایحه اصلاحیه صدور مجوز انعقاد تفاهم نامه با سازمان بسیج سازندگی حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان به منظور واگذاری کارهای عمرانی در مرزهای چزابه و شلمچه، لایحه درخواست صدور مجوز تفویض اختیار تهاتر و یا فروش املاک شهرداری به شهردار جهت تامین طرح‌های عمرانی شهرداری به مبلغ سه هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال و لایحه درخواست صدور مجوز تفویض اختیار تهاتر یا فروش املاک شهرداری برای تامین هزینه‌های پروژه موضوع قرارداد میان بین شهرداری و سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر (عج) به مبلغ سه هزار میلیارد ریال از جمله مصوبه‌های مهمی بودند که با رای تمام اعضای شورای اسلامی شهر دزفول حاضر در این نشست به تصویب رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha