۵۷ هزار نفر از فارس برای پیاده روی اربعین ثبت نام کردند

شیراز- ایرنا- قائم مقام ستاد اربعین استان فارس گفت: تا پایان روز ۱۳ مردادماه جاری، ۵۷ هزار زائر اربعین حسینی (ع) در این استان در سامانه سازمان حج و زیارت (سماح) ثبت نام کرده‌اند که از ابن بابت در رتبه چهارم در کشور قرار داریم.

به گزارش ایرنا، محمد فرخ زاده، یکشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز، با اشاره به آمادگی کامل فارس برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی افزود: امسال ۴۰ مجموعه و دستگاه برای خدمت‌رسانی در ایام اربعین به میدان آمده‌اند.

او ادامه داد: همچنین ۱۰۸ موکب از استان فارس برای خدمت‌رسانی در شلمچه، بصره، کربلا، سامرا، نجف و کاظمین ثبت نام کرده‌اند.

وی، ضمن قدردانی از تلاش ها و سرعت عمل نیروی انتظامی در صدور گذرنامه برای زائران کربلا اظهار کرد: دولت عراق در بازبینی گذرنامه ها به وظیفه قانونی خود عمل می کند و ما نیز باید از لحاظ قانونی به وظایف خود عمل کنیم تا با مشکلی روبرو نشویم و در همین زمینه طی ۲ ماه گذشته از شهروندان استان فارس تقاضا کرده‌ایم که نسبت به اخذ گذرنامه و یا تمدید آن در موعد قانونی اقدام کنند.


معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، با اشاره به اعلام آمادگی بانک های ملی، ملت، پست بانک، سپه، تجارت، صادرات و پارسیان برای ارایه ارز به زائران اربعین گفت: در فارس افزون بر ۲۰۰ شعبه این بانک‌ها ارز مسافرتی به میزان ۲۰۰ هزار دینار عراق به مسافران دارای پنج سال سن به بالا ارائه می‌کنند.

فرخ زاده، بر لزوم توجه ویژه زائران اربعین به مسائل بهداشتی تاکید کرد و ادامه داد: مجموعه‌های هلال احمر، حج و زیارت، آتش نشانی، علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها آماده ارائه خدمت به راهیان کربلای معلی هستند و انتظار است که زائران به همراه خود ماسک، کلاه، نوشیدنی برای جلوگیری از گرمازدگی، پمادهای دفع حشرات و دیگر ملزومات داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha