۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85558231
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولین بانک شیر مادر در البرز راه اندازی شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85558231
اولین بانک شیر مادر در البرز راه اندازی شد

کرج - ایرنا - همزمان با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر ، اولین بانک شیر مادر استان البرز روز یکشنبه به همت مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان این استان در بیمارستان کمالی کرج راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، دکتر "مریم هاشم نژاد"، رییس بیمارستان کمالی کرج در آیین گشایش بانک شیر مادر البرز گفت: این سیزدهمین بانک شیر مادر در کشور است که امروز با همت خیرین راه اندازی شد تا زندگی بخش نوزادان به ویژه نوزادان نارس باشد.

وی ادامه داد: این بانک به جمع آوری و آماده سازی شیر مادر طی فرایند های بهداشتی از سراسر استان اقدام می کند تا پس از پاستوریزه کردن زمینه تغذیه نوزادان محروم از شیر مادر به ویژه نوزادان نارس را فراهم کند.

هاشم نژاد با بیان اینکه سالانه ۱۱ هزار زایمان و تولد در بیمارستان کمالی انجام می شود، گفت: تعداد نوزادانی که زودتر به دنیا می آیند و نارس هستند قابل توجه بوده و راه اندازی این بانک به نجات نوزادان نارس کمک می کند.

دکتر" علیرضا جشنی مطلق" ، متخصص نوزادان و رییس بانک شیر استان البرز گفت: بیمارستان کمالی به عنوان مرکز دوستدار مادر و کودک و با توجه به اهمیت و ضرورت تغذیه نوزادان با شیر مادر ، در راه اندازی بانک شیر در استان پیشقدم شد.

وی افزود: بانک شیر دارای بخش مشاوره ، گردآوری و آماده سازی شیر یعنی همان پاستوریزه کردن می باشد.

جشنی ادامه داد: مادرانی که تمایل به اهدای شیر خود دارند پس از آزمایش سلامت و مشاوره های لازم در منزل برای کمک به نوزادان به ویژه نوزادان نارس به مرکز شیر مادر شیر اهدا می کنند.

وی گفت: شیر خشک برای نوزادان به ویژه نوزادان نارس مناسب نیست و باعث مشکلات و بیماری هایی در نوزادان می شود که حتی ممکن است جان آنان را به خطر بیندازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha