لزوم بهبود فضا و امکانات در دانشگاه‌های فرهنگیان/فضای خوابگاهی برای دانشجویان پاسخگو نیست

اهواز- ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور با ابراز نگرانی از نامناسب بودن امکانات و فضا در دانشگاههای زیر مجموعه گفت: برای افزایش تمایل به تحصیل باید به سمت بهبود فضا و تامین امکانات به روز حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا حسن مروتی یکشنبه در نشست هیات امنایی دانشگاه فرهنگیان خوزستان که با حضور استاندار خوزستان در محل استانداری خوزستان برگزار شد با اشاره به افزایش اقبال عمومی برای پذیرش و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: سال گذشته از یک هزار نفر رتبه‌های برتر کنکور، ۳۴۳ نفر تمایل به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را داشتند.

وی گفت: این اتفاق نشان می‌دهد که افراد توانمند و هوشمند کشور تمایل به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را دارند و قطعا با این روند شاهد تحول بسیار خوبی در آموزش و پرورش خواهیم بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه یکی از دانشگاه‌های هدفمند کشور دانشگاه فرهنگیان است اظهار کرد: مراکز تربیت معلم ۱۰۳ سال قدمت فعالیت دارند و برهمین اساس بسیاری از مراکز و پردیس‌های دانشگاه‌های تربیت معلم فرسوده و قدیمی هستند.

در ادامه این نشست رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان ادامه داد: پنج هزار و ۷۳۱ نفر دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان مشغول به تحصیل هستند.

مسعود صالحی با اشاره به اینکه ورودی امسال به دانشگاه فرهنگیان استان یک هزار و ۷۰۰ نفر است تصریح کرد: متاسفانه فضای خوابگاه‌های استان برای این حجم دانشجو پاسخگو نیست و دانشجویان در شرایط نامناسبی زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان دختر پردیس‌های دانشجویی اهواز از وضعیت فضای آموزشی خود ناراضی هستند گفت: ساختمان‌های اطراف این پردیس‌ها به محل اقامت دانشجویان اشراف دارند و دانشجویان دختر از این وضعیت گله‌مند هستند.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان ادامه داد: همچنین قدمت این پردیس‌ها تا ۹۰ سال نیز می‌رسد و فرسودگی ساختمان‌ها فضای نامناسبی را برای ادامه تحصیل دانشجویان ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش در حال حاضر ۲ پردیس دانشگاهی و چهار مرکز تابعه فرهنگیان در خوزستان فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha