۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85558253
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۳ درصد از برنامه‌های نهضت ملی مسکن استان همدان در حوزه تامین زمین محقق شد

همدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه در ۳۲ شهر استان زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شده است،گفت: ۹۳ درصد از برنامه‌های طرح نهضت ملی مسکن همدان در حوزه تامین زمین محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «مجید صالحی‌امیر» روز یکشنبه در مراسم قرعه‌کشی و واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهای سامن و زنگنه در شهرستان ملایر اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی که در همدان وجود دارد بسیاری از شهرهای استان در کوه‌ و زمین‌های کشاورزی درجه یک و ۲ احاطه شده و به همین دلیل برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن با فقر زمین مواجهه بودیم.

وی با بیان اینکه چندین سال حوزه مسکن راکد شده بود و با شروع دولت شهید رئیسی در قالب طرح نهضت ملی مسکن رونق این حوزه دوباره کلید خورد،افزود: بعد از پیگیری‌های زیادی که در شورای ملی مسکن توسط استاندار همدان انجام شد، در این سه سال بیش از ۹۰۰ هکتار و بالای ۲۵۰ جلسه شورای مسکن با جلسات جانبی برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه برای هر قطعه زمین تا به تولید مسکن برسد بیش از ۲۰ جلسه نیاز است، ادامه داد: با حمایت‌های استاندار همدان از این مراحل سخت عبور کردیم و در تمامی ۳۲ شهر استان تامین زمین انجام شد.

صالحی‌امیر بیان کرد: در رابطه با برنامه اجرایی وزیر راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۰ که به کل کشور ابلاغ شد، برنامه ما ۷۲ هزار واحد در حوزه‌های مسکن روستایی، بخش خصوصی و حمایتی بود که از این موضوع ۹۳ درصد از برنامه ما محقق شده و ۶۷ هزار واحد در دست اقدام است.

۱۷ هزار واحد مسکونی در بخش شهری در دست ساخت است

وی ادامه داد: در حوزه حمایتی ۲۹ هزار واحد مسکونی آغاز شده که از این تعداد بیش از هفت هزار قطعه زمین واگذار شده و در حوزه ساخت مسکن بیش از ۱۷ هزار در حوزه بخش مسکن شهری و در حوزه مسکن روستایی ۱۷ هزار و ۷۰۰ واحد در دست ساخت قرار دارد و در بخش خصوصی هم ۱۹ هزار واحد در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه در بخش خصوصی اتفاقاتی بسیار خوبی رقم خورد، یادآور شد: در حوزه مناطق بازآفرینی شهری تا سال ۱۳۹۵ فقط ۹ شهر استان مناطق مصوب شده داشتند اما سال ۱۴۰۲ و امسال در تمامی شهرهای استان مناطق هدف بازآفرینی آنها را مصوب کردیم که شهرهای ازندریان، سامن، جوکار، زنگنه و اسلامشهر آق‌گل نیز جز این شهرها قرار گرفت.

وی افزود: بندهای ۱۹ گانه تشویقی در استان همدان که موجب رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده و بازآفرینی می شد تا سال ۱۴۰۲ برای هیچ شهری وجود نداشت اما از امسال اعمال شد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: در خصوص شهر ملایر نیز تا بهمن‌ماه سال گذشته ضوابط ارتفاعی آن پنج طبقه بود که سال گذشته با پیگیری‌های فرماندار و دستور استاندار همدان در ماده پنج استان مصوب و ابلاغ شد و ضوابط ارتفاعی ملایر هم در جهت تولید مسکن مانند همدان شد.

افزایش ارتفاع تراکم‌سازی در ملایر

صالحی‌امیر گفت: در زمینه هزینه صدور پروانه در همدان یکی از استان‌های منحصر به فرد بودیم و رقم ۴۰ میلیون ریال توسط استاندار همدان تصویب و برای کسانی که در حوزه نهضت ملی مسکن قصد ساخت و ساز داشته باشند، مصوب و ابلاغ شد.

وی تاکید کرد: در حوزه نظام مهندسی موارد متعدد و مصوبات بسیار خوبی را داشتیم تا تولید مسکن در استان افزایش پیدا کند و این موضوع محقق شد و ما به ۹۳ درصد برنامه اجرایی رسیدیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: از لحاظ رتبه‌بندی در حوزه ساخت مسکن در نیمه‌های اول جدول هستیم و امیدواریم که با تلاش‌های انجام شده به رتبه‌های تک رقمی دست پیدا کنیم.

صالحی‌امیر گفت: فرماندار ملایر در خصوص تامین زمین کمک‌های بسیار خوبی را انجام داد و بیش از یکصد جلسه در خصوص شهرک‌های ملایر برگزار شده تا این موضوع نهایی و در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شد.

وی با بیان اینکه در شهر ملایر ۱۹ هزار نفر ثبت‌نامی داشتیم که از این تعداد نام نویسی ۷۶۰۰ نفر نهایی شد، افزود: برای همه این افراد زمین تامین خواهد شد و ۵۰۲ واحد هم توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است که این واحدها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش ایرنا، در مراسمی با حضور استاندار همدان قرعه‌کشی و واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهای سامن و زنگنه و تحویل قرارداد زمین در شهرهای جوکار و ازندریان انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha