شگفتی بزرگ در نظرسنجی AFC؛ یک سنگاپوری بالاتر از پارک، جهانبخش و گوچی!

تهران-ایرنا- با عبور از پارک جی سونگ، علیرضا جهانبخش، شینجی اونو و رضا قوچان‌نژاد، یک فوتبالیست سنگاپوری به نام فاندی احمد توانست عنوان بهترین بازیکن آسیایی تاریخ لیگ هلند را به دست بیاورد!

به گزارش ایرنا، فاندی احمد، بزرگ‌ترین فوتبالیست تاریخ سنگاپور در نظرسنجی آنلاین کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای انتخاب بهترین بازیکن آسیایی اردی‌ویزه هلند، در صدر قرار گرفت. او در این نظرسنجی، بازیکنان برجسته آسیایی مانند پارک جی سونگ، ستاره سابق منچستریونایتد، شینجی اونو هافبک ملی‌پوش ژاپنی، رضا قوچان‌نژاد مهاجم سابق هیرنفین و زووله و علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی ایران را شکست داد.

این بازیکن ۵۸ ساله ۳۷ درصد از ۲۸۶۳۱ رأی آنلاین را به دست آورد و رضا قوچان‌نژاد با ۲۸ درصد و علیرضا جهانبخش با ۲۵ درصد رای را تحت‌الشعاع قرار داد. پارک جی سونگ در کمال تعجب تنها ۸ درصد از آرا را به دست آورد، در حالی که اونو تنها یک درصد را به خود اختصاص داد!

در سنگاپور و حتی فوتبال آسیا این یک شگفتی عجیب است. بسیاری از نامزدهای دیگر عناوین بسیاری را کسب کرده‌اند، اما فاندی احمد نه. او می‌گوید: «من از خانواده، دوستان و طرفدارانی که به من رای دادند و تلاش سخت من را به یاد می‌آورند، سپاسگزارم.» فاندی اولین سنگاپوری بود که در سال ۱۹۸۳ با قراردادی دو ساله به اف سی خرونینخن پیوست و برای یک باشگاه فوتبال در سطح بالای اروپا بازی کرد. این مهاجم که در آن زمان تنها ۲۱ سال داشت، بلافاصله با دو گل در اولین بازی، جایگاه خود را مستحکم کرد و در نهایت در ۳۶ بازی برای باشگاه هلندی ۱۱ گل به ثمر رساند. از همه گل‌ها به یاد ماندنی‌تر، فتح دروازه اینترمیلان در جام یوفا بود.

شگفتی در نظرسنجی AFC؛ یک سنگاپوری بالاتر از پارک، جهانبخش و گوچی!

هواداران خرونینخن در اولین فصل حضور فاندی احمد در سال ۱۹۸۴-۱۹۸۳ او را به عنوان محبوب‌ترین بازیکن خود انتخاب کردند، اما مصدومیت دومین فصل حضور او در این باشگاه را مخدوش کرد. تمدید سه ساله در سال ۱۹۸۷ در نهایت به دلیل مسائل مربوط به مجوز کار از بین رفت و فاندی احمد مجبور شد به سنگاپور برگردد و فوتبال خود را در کشورش ادامه بدهد.

علاوه بر پارک جی سونگ (پی اس وی آیندهوون)، اونو (فاینورد روتردام)، جهانبخش (نایمخن، آلکمار و فاینورد) و قوچان‌نژاد (هیرنوین، زووله)، سایر فوتبالیست‌های انتخاب شده برای این نظرسنجی عبارت بودند از: برت هولمن استرالیایی (اکسلسیور، نایمخن، آلکمار)، جیسون سیلندر( آژاکس، گرافشاپ، توئنته، پی اس وی آیندهوون ) و لی یونگ پیو و هو جونگ مو، هر دو از کره‌جنوبی و پی اس وی آیندهوون.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha