۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۰
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85558318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۰۰ درصدی پرداخت زکات در خلخال

اردبیل - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال از افزایش ۱۰۵ درصدی میزان زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا منوچهر گنجی روز یکشنبه در جلسه شورای زکات خلخال اظهار کرد: سال گذشته مردم خلخال هشت میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال زکات فطریه مستحبی و مال پرداخت کردند که این میزان در مقایسه با مجموع زکات مال و فطریه جمع آوری شده در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۵ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته تعهد خلخال جمع‌آوری هشت میلیارد و ۱۷۷ میلیون ریال زکات فطریه و مال از سوی مرکز استان تعیین شده بود که میزان زکات فطریه جمع‌آوری شده از مردم منطقه چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال،زکات مستحبی ۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال و زکات مال ۸۶۰ میلیون ریال بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی خلخال همچنین گفت: در چهار ماهه سال جاری نیز ۹ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال زکات فطریه و مستحبی از مردم منطقه جمع آوری شده که مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این مربوط به زکات فطریه سال جاری و همچنین یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال نیز از محل پرداخت زکات مستحبی بوده است.

وی افزود: با توجه به افزایش سالانه میزان زکات مال در منطقه پیش‌بینی می شود امسال نیز میزان زکات مال جمع‌آوری شده همانند سال‌های قبل افزایش یابد.

گنجی ادامه داد: در سال‌های اخیر با ترویج فرهنگ احیای زکات در شهرستان، میزان زکات مال پرداخت شده از سوی کشاورزان ، باغداران و زارعان منطقه هر سال نسبت به سال ما قبل آن افزایش یافته است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی شهرستان خلخال بیان کرد: از مجموع ۸۶۰ میلیون ریال زکات مال جمع آوری شده از کشاورزان در سال گذشته مبلغ ۴۶۰ میلیون ریال برای انجام کارهای عام المنفعه هزینه شده و نیز ۴۰۰ میلیون ریال نیز در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

همچنین در این جلسه امام جمعه و رئیس شورای زکات خلخال گفت : پرداخت زکات همانند اقامه نماز روزانه بر مسلمین واجب بوده و فرهنگ پرداخت زکات مال در جامعه باید به نحو شایسته‌ای احیا شود.

حجت الاسلام سید رضا قدسی با بیان اینکه زکات مال تنها مختص محصولات کشاورزی به خصوص گندم و جو نیست، اظهار داشت: بسیاری از امور اجتماعی امروز شامل پرداخت زکات مال بوده و باید این امر به صورت شایسته‌ای به آگاهی عموم جامعه رسیده و دستگاه‌های اجرایی ذیربط هم در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

امام جمعه خلخال در پایان برلزوم توزیع عادلانه و مساوی بیت المال و ثروت عمومی بین مردم تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha