۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۶
کد خبر: 85558363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لیگ برتر بسکتبال و بازار کِساد نقل‌ و انتقالات

۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۶
کد خبر: 85558363
لیگ برتر بسکتبال و بازار کِساد نقل‌ و انتقالات

تهران- ایرنا- با بازشدن پنجره نقل‌وانتقالاتی بسکتبال، فعالیت‌ باشگاه‌ها برای جذب و حضور در لیگ برتر آغاز شده اما برخی تیم‌ها هنوز دست به کار نشده و در صدد هستند در روزهای آینده وارد این بازار شوند.

به گزارش ایرنا، مجمع سازمان لیگ بسکتبال در شرایطی دهم مردادماه با حضور اعضا برگزار شد که در آن به مواردی از جمله بررسی شرایط لیگ در فصل جاری، چالش‌های پیش‌رو و برنامه‌ریزی منظم فدراسیون و سازمان لیگ در طول فصل تاکید شد. یکی از اتفاقات خوبی که در دو دوره قبلی لیگ رقم خورده به جمع‌آوری نقطه نظرات خبرنگاران و کارشناسان رسانه‌ای بسکتبال باز می‌گردد تا در این بخش نیز مشکلات به حداقل برسد تا شرایط بهتری برای پوشش خبری لیگ برتر مهیا شود.

ساعتی بعد از این نشست، پنجره نقل‌وانتقالاتی بسکتبال باز شد تا تیم‌ها بتوانند بازیکنان و مربیان مد نظر خود را به خدمت بگیرند اما هنوز خبری در خصوص جذب بازیکنان، رسانه‌ای نشده و به نظر می‌رسد مدیران باشگاه‌ها هنوز به صورت جدی وارد این کارزار نشده‌اند.

چند چالش در این راه وجود دارد، اول اینکه فدراسیون بسکتبال و سازمان لیگ باید برنامه‌ریزی خود را مطابق با برنامه غرب آسیا ببندند و با آن هماهنگ باشند چراکه حضور نماینده یا نمایندگان بسکتبال ایران در این رویداد، می‌تواند همچون فصل گذشته، برنامه سازمان لیگ را دستخوش تغییر و تحول کند که باعث افزایش زمان برگزاری لیگ و فرسودگی بازیکنان خواهد شد و ضمن آنکه باشگاه‌ها متحمل زیان مالی و آسیب در جذب بازیکنان خارجی خواهند شد.

لیگ برتر بسکتبال و بازار کِساد نقل‌ و انتقالات

بر اساس تجارب سال‌های گذشته باید شاهد حضور حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۲ تیم در لیگ برتر بسکتبال باشیم، بحث بازی‌های خارج از خانه و شرایط تهیه بلیت و اسکان برای تیم‌ها هم باید در نظر گرفته شود.

شاید همین موضوع مسئولان سازمان لیگ را مجاب کند که در یک هفته تنها یک بازی برگزار شود و شاید هم روند کار به گونه‌ای پیش برود که در هفته، دو بازی را نظاره‌گر باشیم.

فراموش نکنیم لیگ فصل قبل با شرایط کیفی و کمی خوبی برگزار شد و رقابت‌های جذابی را هم شاهد بودیم که سطح توقعات را از این لیگ بالا بُرد که امیدواریم در امسال هم همان شرایط را شاهد باشیم، البته با ارتقای سطح کیفی و فنی بهتر. حضور بازیکنان خارجی با کیفیت هم در فصل گذشته یکی از نقاط قوت بود و به نظر می‌رسد لیگ امسال با همان شرایط و با حضور ۳ بازیکن خارجی برگزار می‌شود اما هنوز زمان ورود این بازیکنان به چرخه لیگ قطعی نشده است.

لیگ برتر بسکتبال و بازار کِساد نقل‌ و انتقالات

موضوع دیگر تسویه حساب با بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها در فصل گذشته است که فدراسیون نسبت به آن واکنش نشان داده و سازمان لیگ هم به دنبال آن هست تا روند پرداختی‌های لیگ برتر به صورت مستمر، منظم و بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده باشد تا هم روند فعالیت‌ باشگاه با اختلال مواجه نشود و هم بازیکنان مطالبات خود را در طول فصل دریافت کنند.

تاکنون تیم‌های ذوب‌آهن، شهرداری گرگان،‌ طبیعت، پالایش نفت آبادان، کاله، فولاد هرمزگان به همراه آینده سازان و گل‌نور حضورشان در لیگ برتر قطعی است.

لیگ برتر بسکتبال و بازار کِساد نقل‌ و انتقالات

بحث مدیریت هزینه، تاکید بر حضور مدیران متخصص رسانه‌ای در کنار تیم‌های لیگ برتری، توجه به وظیفه و نقش اجتماعی ورزش در جامعه و البته قراردادهای یک‌ساله بازیکنان با باشگاه‌ها نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشت و باید امیدوار بود لیگ آتی همانطور که انتظار می‌رود از سطح کیفی مطلوبی برخوردار باشد. اموش نکنیم هر چه لیگ با کیفیت بالاتری برگزار شود خروجی آن برای تیم ملی هم بهتر خواهد بود و کمک شایانی به بسکتبال ایران می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha