اعتبارات وزارتخانه جوابگوی مطالبات نیروهای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیست

سبزوار- ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: اعتبارات تخصیصی وزارت بهداشت به این دانشگاه، تکافوی پاسخگویی به تمام مطالبات پرسنلی را نمی‌دهد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی این دانشگاه، حسن چشمی روز دوشنبه با اشاره به شعار دانشگاه علوم پزشکی سبزوار مبنی بر شفافیت بودجه و انضباط مالی، اظهار کرد: از مجموع درآمدهای دانشگاه ۵۰ درصد صرف حقوق و مزایای نیروهای شرکتی و قسمتی از حقوق نیروهای رسمی و پیمانی، ۲۵ درصد صرف خرید دارو و ملزومات مصرفی و ۲۵ درصد نیز صرف هزینه‌های جاری از جمله حق الزحمه پزشکان، غذای بیماران، حامل های انرژی و پشتیبانی نرم افزارها می شود.

وی تصریح کرد: در خصوص پرداخت کارانه و اضافه کاری باید منابعی از طرف وزارت بهداشت به صورت کمک در اختیار دانشگاه قرار گیرد که با وجود پیگیری‌های متعدد توسط نمایندگان منطقه در مجلس، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار و نیز مسوولان ارشد دانشگاه، مبلغ قابل توجهی که جوابگوی تمام مطالبات پرسنلی باشد، تاکنون تخصیص نیافته است.

چشمی ادامه داد: رییس دانشگاه در سال ۱۳۹۸ با ارسال نامه ای به معاون توسعه وزیر وقت بهداشت، وضعیت بودجه‌ای این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه ها و نیز وضعیت پرداخت پرسنلی را بسیار نامناسب گزارش کرده بود.

معاون توسعه دانشگاه علوئم پزشکی سبزوار، تاکید کرد: با وجود پیگیری ها تاکنون اعتبارات مناسبی تخصیص نیافته است، به طوری که هم اینک کارانه ۱۴ ماه، اضافه‌کاری، ۲ ماه پزشک خانواده، ۲ نیمسال حق التدریسی ها پرداخت نشده و مقیمی و ماندگاری تا پایان سال ۱۴۰۲ و آنکالی تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ تسویه شده است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با پنج دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، پرستاری و مامایی، پرستاری جوین در ۳۲ رشته کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای، دستیاری و رشته PHD و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۱۵۴ عضو هیأت علمی در منطقه غرب خراسان رضوی فعال است.

این دانشگاه با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha