IOC تست‌های بوکس را فاقد اعتبار دانست؛ خطر حذف از ۲۰۲۸ لس‌آنجلس وجود دارد؟

تهران- ایرنا- کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد تست‌های جنسیتی فدراسیون جهانی بوکس روی دو مشتزن زن، ناقص و نامشروع بوده و اعتبار ندارد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که آزمایش‌های جنسیتی که توسط فدراسیون جهانی بوکس (IBA) بر روی دو مبارز زن در مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته انجام و منجر به محرومیت آنها شده، نامشروع و فاقد اعتبار است.

ایمانه خلیف، بوکسور الجزایری و لین یو تینگ تایوانی، علی‌رغم اینکه در مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۳ رد صلاحیت شده بودند، اجازه حضور در المپیک پاریس را گرفتند. کمیته بین‌المللی المپیک در این باره گفت که فرآیند تست در آن رویداد، که تنها پس از پایان مسابقات توسط بوکسورها انجام شد، کاملاً خودسرانه و فاقد اعتبار است.

IOC سال گذشته وضعیت فدراسیون جهانی بوکس را به عنوان هیات حاکمه این رشته را به دلیل مسائل مدیریتی و مالی سلب کرد و مسئولیت مسابقات بوکس بازی‌های المپیک پاریس را خود بر عهده گرفت و قوانین واجد شرایط بودن المپیک ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ را برای ورزشکاران اعمال کرد.

در روزهای اخیر حاشیه‌هایی در بوکس زنان المپیک ایجاد شد که به بازی ایمانه خلیف از الجزایر و آنجلا کارینی از ایتالیا در مرحله یک‌هشتم نهایی این بازی‌ها باز می‌گردد. این مسابقه، تنها ۴۶ ثانیه طول کشید و خلیف با تنها یک ضربه مشت، کارینی را گیج کرد و در ادامه بوکسور ایتالیایی از ادامه مسابقه انصراف داد.

اتفاقات اخیر باعث شد تا توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و عمر کِرملوف، رئیس فدراسیون جهانی بوکس نسبت به هم موضع‌گیری کنند. از سویی دیگر کمیته بین‌المللی المپیک از فدراسیون‌ جهانی بوکس خواسته تا یک هیات حاکمه جهانی جدید ایجاد کنند یا این که فرصت حضور در المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس از دست بدهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha