طرح اکتشاف آب‌های ژرف جهاد دانشگاهی اصفهان نتیجه داد

اصفهان- ایرنا- رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان از نتیجه بخش بودن مطالعات این سازمان درباره طرح اکتشاف آب های ژرف خبر داد.

به گزارش ایرنا، ابوذر پورمدنی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در آستانه چهل‌ و چهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی در دانشگاه اصفهان افزود: با توجه به مشکلات موجود در زمینه آب در استان و کشور، طرح مطالعاتی اکتشاف آب‌های عمیق پس از چند سال به نتیجه رسیده است و نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آب های ژرف به آب هایی گفته می شود که در عمق ۷۰۰ تا چهار هزار متری زمین قرار دارند که جهاد دانشگاهی اصفهان درباره اکتشاف آنها پژوهش و مطالعه انجام داده است و استفاده از نتایج آن به تصمیم گیری مسوولان باز می‌گردد.

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: با تشکیل هسته تحقیقات هوش مصنوعی، پروژه هوشمندسازی آبیاری با بنیاد نخبگان اصفهان به صورت مشترک انجام شد و طرح‌های آزمایشگاهی آن نیز تمام شده است که به زودی قابل ارائه خواهد بود.

پور مدنی افزود: این پروژه نقش مهمی در کاهش مصرف آب کشاورزی و همچنین تشخیص بیماری ها و آفات محصولات دارد.

وی تامین تجهیزات اندازه گیری صنایع دفاعی کشور، تلاش برای فرآوری ضایعات کشاورزی، توسعه آموزش های تخصصی و مهارتی برای پرورش نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی را از دیگر فعالیت های جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برشمرد.

طرح جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برای "اکتشاف آب های ژرف" نتیجه بخش بوده است

تدوین سند توسعه روستایی اصفهان

رییس جهاد دانشگاهی استان اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: با توجه به محقق نشدن چشم اندازهای قابل انتظار در روستاها، سند توسعه روستایی اصفهان از سوی جهاد دانشگاهی تدوین شده است.

زاهد شفیعی افزود: توزیع منابع برای توسعه روستایی استان نباید یک کار تزیینی و مقطعی باشد در حالی که تاکنون این گونه حرکت کرده ایم.

وی ادامه داد: این سند با رویکرد تسهیل گری و توانمندسازی به سمت ایجاد اکوسیستم‌های کارآفرینی نوآورانه در روستا می‌رود و می‌توان از آن به عنوان کار مطالعاتی استفاده کرد.

شفیعی افزود: نقشه راه توسعه گردشگری اصفهان نیز طراحی شده و جهاد دانشگاهی با ارائه طرح جامع اصفهان در این زمینه بر روی صنایع فرهنگی و خلاق متمرکز شده است که هدف آن تسهیل گری پروژه های پیشران گردشگری و سرمایه گذاری در آنها به تفکیک شهرستان‌ها است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های طلایی اصفهان، تدوین سند جامع صنایع دستی استان نیز با هدف تجاری سازی این بخش به عنوان یک ماموریت آغاز شده است.

شفیعی گفت: در تدوین و پیاده سازی نتایج این اسناد مقوله هنر و دانشگاه هنر را مبنا قرار داده ایم تا بتوانیم رقابت ایجاد کنیم.

وی تهیه طرح نیازهای ویژه سالمندان شهر اصفهان و تدبیر الگوهای توزیع جمعیت را از دیگر فعالیت های جهاد دانشگاهی برشمرد.

سبک تغذیه، منشا بیماری های شایع در کشور

رییس پژوهشکده زیست فناوری رویان نیز در این جلسه گفت: یکی از برجسته‌ترین مراکز درمان ناباروری در ایران متعلق به پژوهشکده رویان است که توانسته با روش های نوین زوج های نابارور بسیاری را درمان کند.

محمد حسین نصر اصفهانی افزود: بیشتر تحقیقات علمی ما در چند سال اخیر درباره تغذیه ناسالم و شیوع بیماری های مرتبط با آن بوده است.

رییس پژوهشکده زیست فناوری رویان افزود: اکنون مهمترین رسالت اجتماعی ما ترویج سلامت غذایی در جامعه و انتقال این پیام به مردم است که غذای سالم چه قدر اهمیت دارد.

به گفته وی افزون بر ۵۰ درصد از بیماریهای شایع کشور از جمله دیابت، آلزایمر، فشار خون و بیماری‌های کلیوی منشأ غذایی دارند و به سبک تغذیه افراد مربوط می شوند.

نصر اصفهانی افزود: این پژوهشکده دستاوردهای دیگری از جمله ذخیره خون بند ناف نوزادان، شبیه سازی و تولید حیوانات تراریخت و ساخت پروتئین های نوترکیب را در کارنامه خود دارد.

به گزارش ایرنا، در استان اصفهان ۲ واحد جهاد دانشگاهی اصفهان و صنعتی اصفهان به همراه پژوهشکده رویان و موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی مشغول ارائه خدمات هستند.

۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی است. این مجموعه با تکیه بر مدیریت جهادی و ایمان به توانمندی جوانان کشور توانسته قدم‌های بزرگی را در راه پیشرفت کشور بردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha