۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85558583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه کردستان و سندیکای تتدرستی اقلیم منعقد شد

سنندج- ایرنا- تفاهم نامه همکاری ۲ جانبه بین دانشگاه کردستان و سندیکای کارمندان تندرستی اقلیم کردستان عراق منعقد شد.

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه همکاری روز دوشنبه در دیدار سندیکای کارمندان تندرستی اقلیم کردستان عراق با رئیس دانشگاه کردستان و مدیر امور بین‌الملل دانشگاه کردستان به امضا رسید.

همچنین مقرر شد دانشگاه کردستان و ظرفیت‌های آن به صورت حضوری و از طریق سایت به همه اعضا و دست‌اندرکاران این سندیکا شناسانده شود.

سندیکای کارمندان تندرستی ۹ شعبه در اقلیم کردستان عراق دارد که دارای حدود ۴۰ هزار عضو است و متقاضیان کار و پیشه‌های حوزه سلامت را شامل می‌شود.

افراد دارای مدارک علوم پزشکی و حوزه‌های مدیریت و اداری بیمارستان‌ها برای واجد شرایط کار بودن باید تاییدیه این سندیکا را داشته باشند.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha