برق ۱۸۴ اداره و بانک پرمصرف مازندران قطع شد

ساری- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: در پی افزایش بی‌سابقه دمای هوا و رشد مصرف برق، شرکت توزیع نیروی برق مازندران نسبت به قطع برق ۱۸۴ اداره و بانک پرمصرف در سراسر استان اقدام کرد.

سید کاظم حسینی کارنامی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از نیمه دوم خرداد و با آغاز طرح پایش مصرف برق در ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی تا کنون با توجه به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق ادارات و بانک‌ها در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری نسبت به سال ۱۴۰۰، پایش میزان مصرف در ادارات و بانک‌های زیر پوشش این شرکت در مازندران با جدیت دنبال می‌شود که به دلیل رعایت نشدن این مصوبه، ۱۸۴ اداره و بانک استان مشمول قطعی برق شدند.

وی با بیان این‌که در یک‌هزار و ۳۰۰ اداره و بانک مازندران کنتورهای هوشمند برق نصب شده است، افزود: از این تعداد تنظیم کنترل حد مصرف برق در ۸۵۰ اداره و بانک به صورت برخط و هوشمند پایش می‌شود و در بقیه ادارات و بانک‌ها همکاران ما به صورت میدانی پایش را انجام می‌دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیش از قطع کردن برق این ۱۸۴ اداره و بانک، ۱۵۰ اخطار به ادارات و بانک‌هایی که نسبت به این مصوبه هیئت وزیران بی‌توجه بودند فرستاده شد. اما متأسفانه به این هشدارها توجه نشد.

به گفته حسینی کارنامی برق ادارات و بانک‌هایی که توجهی به مصوبه کاهش مصرف برق ندارند، ابتدا به مدت ۱۰ دقیقه می‌شود و در صورت بی‌توجهی به مصوبه هیئت وزیران و استمرار مصرف بالای برق مدت زمان خاموشی افزایش می‌یابد.

برق ۱۸۴ اداره و بانک پرمصرف مازندران قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به کم‌توجهی برخی ادارات و به ویژه بعضی شعب بانک‌ها به رعایت الگوی مصرف تصریح کرد: در شعبه‌های بعضی بانک‌ها توجهی به مدیریت مصرف نمی‌شود و دمای هوا بسیار پایین است که انتظار داریم هم به منظور کمک به پایداری شبکه و هم پیشگیری از اعمال خاموشی به دلیل مصرف بالای برق، دمای کولرها را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند. در همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی مناطق عادی و غیرگرمسیری باید از ساعت ۱۲ کولرها خاموش شود و ۶۰ درصد کاهش مصرف را شاهد باشیم و در صورت رعایت نشدن این موضوع ناچاریم برق را قطع کنیم.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق مازندران به منظور پایداری شبکه برق و تأمین برق مشترکان خانگی مجبور به اجرای این طرح شده است. از همه مدیران و کارکنان همه ادارات و بانک‌ها درخواست می‌شود تا با رعایت الگوی مصرف، به مدیریت بحران انرژی کمک کنند.

به گزارش ایرنا، میزان مصرف برق مازندران در ماه‌های غیرگرم سال -از مهر تا خرداد- بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ مگاوات است که با افزایش دمای هوا و روشن شدن وسایل سرمایشی به ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد.

امسال مصرف برق در مازندران هنوز به میزان پیک مصرف تابستان ۱۴۰۲ نرسید، اما ا توجه به استمرار هوای گرم در استان طی روزهای آتی احتمال این که رکوردهای جدیدی در مصرف برق ثبت شود وجود دارد.

روز یکشنبه -۱۴ مرداد- افزایش دمای هوا در مازندران پس از چند روز خنک و بارانی سبب شد که مصرف برق در این استان نسبت به روز ۱۳ مرداد ۲۰ درصد افزایش یابد. در چنین شرایطی به اعتقاد کارشناسان اجرای طرح مدیریت بار و قطع برق ادارات پرمصرف، می‌تواند به کاهش فشار بر شبکه برق و جلوگیری از خاموشی‌های گسترده در بخش مشترکان خانگی کمک کند.

مازندران ۲ شرکت توزیع برق دارد که شرکت توزیع برق مازندران با یک میلیون و ۶۱۰ هزار مشترک در ۱۲ شهرستان از گلوگاه تا فریدونکنار و شرکت تزیع برق غرب مازندران با حدود ۸۰۰ هزار مشترک در ۱۰ شهرستان از محمودآباد تا رامسر را زیر پوشش دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha