۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85558597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی زنجان نسبت به افزایش دما در استان هشدار داد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا در مناطق مختلف استان از امروز /دوشنبه/ با افزایش محسوسی مواجه می‌شود که بر همین اساس هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسمان اغلب مناطق استان هم اکنون صاف تا قسمتی ابری است که این شرایط از بعدازظهر با وزش باد همراه می شود و در برخی مناطق سرعت وزش باد به حد نسبتا شدید می رسد.

وی یادآور شد: طی روزهای آینده نیز شرایط جوی مشابهی در استان حاکم خواهد بود و پدیده غالب، وزش باد است که سرعت آن در برخی مناطق به نسبتا شدید می رسد.

سلطانی با بیان اینکه سامانه بارشی فعالی برای استان پیش بینی نشده است، اظهار داشت: روند افزایشی دما در استان تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد یافت و در مناطق گرمسیر استان حداکثر به بیش از ۴۰ درجه و در شهر زنجان نیز به ۳۹ درجه خواهد رسید.

وی تاکید کرد: با توجه به گرمای هوا هم استانی ها، طی روزهای پیش رو در ساعات گرم تا حد ممکن فعالیت جسمی به خصوص در فضای باز نداشته باشند و در مصرف برق و آب صرفه جویی کنند.

سلطانی گفت: با توجه به افزایش شدید دما، احتمال آتش سوزی در مراتع و گسترش آن وجود دارد بر همین اساس هم استانی ها از بر افروختن آتش و رها سازی زباله های براق و شیشه‌ای در طبیعت خودداری کنند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۵ و ۳۵ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۴ درجه، خرمدره ۱۸ و ۳۴ درجه، آب‌بر ۲۴ و ۳۵ درجه، قیدار ۱۹ و ۳۲ درجه، سلطانیه ۱۵ و ۳۴ درجه و ماهنشان ۲۱ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha