تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار ۴۲ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار مغان از افزایش ۴۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، لطف‌الله بابایی روز دوشنبه از تردد حدود ۴۰ هزار نفر مسافر از مرز بیله‌سوار طی چهار ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۲۸ هزار و۱۶۱ نفر از این پایانه تردد کرده بودند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۶۱۳ نفر ایرانی و ۳۹ هزار و۲۹۰ نفر نیز مسافران خارجی هستند که مسافران ایرانی به‌صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد کردند.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار مسافران ورودی ایرانی در چهار ماه گذشته را هم ۶۱۲ نفر ذکر کرد و گفت: در مدت یاد شده ۱۹ هزار و ۹۴۱ مسافر خارجی وارد مرز بیله‌سوار شدند.

بابایی در ادامه از افزایش ۴۸ درصدی مسافران خارجی از این مرز در چهار ماه گذشته خبرداد و گفت: در چهار ماه اول سال گذشته ۱۳ هزار و ۴۹۰ مسافر خارجی وارد مرز بیله‌سوار شدند که این تعداد در سال جاری ۱۹ هزار و ۹۴۱ مسافر بوده است.

وی همچنین گفت: در چهار ماه گذشته افزایش ۴۳ درصدی خروجی مسافران خارجی را از مرز بیله‌سوار شاهد بودیم ، در چهار ماه اول امسال ۱۹ هزار و ۳۴۹ مسافر خارجی از مرز بیله‌سوار خارج شدند که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۱۳ هزار و ۵۴۸ مسافر بود.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار افزود: در چهار ماه اول امسال ۵۱ هزار و ۳۸۹ دستگاه وسیله نقلیه از مرز بیله‌سوار تردد کردند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۲۰۳ دستگاه خودرو وارد و ۲۴ هزار و ۱۸۶ دستگاه نیز از مرز بیله‌سوار خارج شده است.

بابایی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۵۰ هزار و ۳۳۵ دستگاه کامیون و بیش از هزار دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کردند ، گفت: تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۷۲۵ دستگاه بود که ۴۵ درصدی افزایش دارد.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha