تداوم گرمای هوا در آذربایجان‌شرقی تا پایان هفته

تبریز- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: گرمای مجدد دمای استان از امروز آغاز شده است و تا پایان هفته روند افزایش دما بین سه تا هشت درجه سانتی‌گراد ادامه می‌یابد.

«محمد امیدفر» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تا پایان هفته جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می شود، افزود: با توجه به تداوم گرمی هوا، صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی ضرری است.

وی اظهار کرد: بررسی نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان می دهد که از هفته آینده از گرمی هوا در استان کاسته می شود و دما به صورت نسبی کاهش می یابد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته میانه با دمای ۳۸ درجه و تیکمه داش با دمای یازده درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این بازه زمانی در گرمترین زمان به ۳۵ درجه و در خنک ترین زمان به ۲۴ درجه سانتی گراد رسید.

امیدفر، با بیان اینکه تا پایان هفته در برخی شهرهای استان از جمله میانه و جلفا دمای به بیش از ۴۵ درجه سانتی گراد می رسد، ادامه داد: دمای فعلی تبریز(هشت و ۳۰ دقیقه) ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha