۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85558659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید گندم از کشاورزان زنجانی ۱۹ درصد افزایش یافت

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۴
کد خبر: 85558659
خرید گندم از کشاورزان زنجانی ۱۹ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - مسوول خرید گندم اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان از ابتدای کار تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش یافته است.

ستار رحمنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بیش از ۳۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به طور تضمینی خرید شده است.

وی ارزش ریالی این میزان محصول گندم خریداری شده را بالغ بر ۶ هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: بر اساس هدفگذاری انجام شده بهای ۶۰ درصد محصول خرید شده از کشاورزان در مرحله اول پرداخت می شود تا نسبت به خرید ملزومات خود اقدام کنند.

رحمنی یادآور شد: خرید تضمینی گندم از طریق ۳۶ مرکز انجام می‌شود و ۶ مرکز دیگر همزمان با برداشت و تحویل محصول گندم در مناطق دیگر سطح استان فعال می شود.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به وسیله بخش دولتی و خصوصی انجام می شود، یادآور شد: کشاورزان می توانند گندم خود را به مراکز دولتی و خصوصی اعم از کارخانجات آردسازی، سیلوهای ذخیرسازی گندم و مراکز مباشر (اتحادیه تعاون روستایی) تحویل دهند.

رحمنی تاکید کرد: گندمکاران برای سهولت در دریافت مطالبات، مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی به مراکز ملکی و خصوصی تحویل دهند.

وی گفت: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان با در نظر گرفتن شرایط جوی مناطق از اول وقت اداری شروع می شود و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه پیدا می کند.

رحمنی اضافه کرد: گندم‌های سن زده بالای چهار درصد فقط در سیلوی ولایت سلطانیه تحویل گرفته می شود و محموله های گندم بالای پنج تن در مراکز و سیلوهای استاندارد و کمتر از پنج تن قابل تخلیه در مراکز مباشر (اتحادیه تعاون های روستایی) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha