۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85558693
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۳۲ درصدی حمل، خرید و فروش سلاح گرم در خوزستان

اهواز- ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت: حمل، خرید و فروش سلاح گرم در استان با اقدامات پیشگیری و فرهنگی انجام شده در سال جاری ۳۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، به نقل از دادگستری خوزستان، علیرضا باوی دوشنبه با تاکید بر بهره‌گیری از برنامه‌ها و طرح‌های مختلف برای جلوگیری استفاده از سلاح گرم بیان کرد: اعمال مجازات‌های سنگین برای پیشگیری از وقوع جرم، تنها راه حل کاهش این جرایم نیست و برای پیشگیری از وقوع جرائم مرتبط با سلاح، باید از اقدامات فرهنگی و ارتقای دانش و آگاهی مردم بهره گرفت.

وی گفت: حمل و به‌کارگیری غیر قانونی سلاح سرد و گرم، هرساله باعث بروز اتفاقات ناخوشایندی در استان می‌شود که در بسیاری موارد باعث وارد کردن خسارات جبران‌ناپذیر مادی و معنوی زیادی می‌شود.
باوی افزود: طی اقدامات انجام شده در سال گذشته و با برگزاری جلسات متعدد با شیوخ، بزرگان، ائمه جماعات و برگزاری همایش‌هایی در قالب «پویش نه به تیراندازی» شاهد کاهش ۳۲ درصدی حمل و خرید و فروش سلاح در استان طی سال جاری هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان ادامه داد: از دستگاه‌های مربوطه درخواست می‌شود راهکارهای خود را برای کاهش این جرایم پیشنهاد داده و مراجع انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و قضایی نیز ساز و کارهای پیشگیرانه موثر را در دستور کار قرار دهند تا شاهد کاهش هرچه بیشتر استفاده از سلاح گرم در استان باشیم.

به گزارش ایرنا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان پیش از این از کاهش ۱۸ درصدی سرقت مسلحانه در استان خبر داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha