۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85558703
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خشم اردنی‌ها از ترور هنیه /ترس از نبرد ایران و رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- روزنامه رای الیوم نوشت: ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، اردنی‌های خشمگین را به حرکت درآورده و خیابان های امان پایتخت و دیگر مناطق این کشور عرصه حضور مردمی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رای الیوم در مطلبی به اوضاع اردن پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران به دست رژیم صهیونیستی پرداخت و افزود: همانطور که انتظار می‌رفت، ترور هنیه محافل مردمی و سیاسی اردنی را در آستانه انتخابات ۱۰ سپتامبر آتی به حرکت درآورده است.

این رسانه افزود: جنبش اسلامی مراسم تشییع نمادین هنیه را با حضور هزاران اردنی در امان برگزار کرد که در آن شعارهایی علیه رژِیم اسرائیل سر داده شد.

رای الیوم ادامه داد: همچنین در اردن فعالیت های مردمی شدت گرفته و اقدامات تروریستی اسرائیل و تداوم نسل کشی آن در نوار غزه به ویژه پس از هدف قرار گرفتن مراکز اسکان آوارگان از سوی رژیم صهیونیستی، اردنی‌ها را به خشم آورده است. تاکنون دو راهپیمایی بزرگ پس از حادثه ترور هنیه برگزار شده و فضای تحصن و سردادن شعار به پایتخت اردن و حتی برخی استان‌های دیگر این کشور بازگشته است.

این رسانه اضافه کرد: بنرهای حمایت از مقاومت در غزه دوباره در خیابان‌ها نصب و تدابیر امنیتی و فنی در زمینه حرکت پروازها از بیم سناریوی جنگ گسترده، سخت و پیچیده منطقه ای میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم اشغالگر اتخاذ شده است.

رای الیوم نوشت: جدای از طبل جنگ که در حال نواخته شدن در منطقه است، این حرکت های مردمی حامی مقاومت و در محکومیت جنایات اسرائیل همزمان با آماده شدن اردن برای انتخابات پارلمانی است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، بامداد چهارشنبه (۱۰ مرداد) به شهادت رسید.

«عبدالله دوم» پادشاه اردن پنجم مرداد جاری، پارلمان این کشور را در آستانه برگزاری انتخابات جدید در دهم سپتامبر (بیستم شهریور ماه) منحل کرد. براساس قانون اساسی اردن، انتخابات پارلمانی ظرف چهار ماه قبل از پایان هر دوره از پارلمان برگزار می‌شود. دوره کنونی پارلمان اردن در ماه نوامبر (آبان ماه) به پایان می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha