۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳
کد خبر: 85558711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهکارهای پیشگیرانه از وقوع اشتباهات دارویی تدوین شد

تهران - ایرنا- رئیس گروه ثبت و بررسی ایمنی و عوارض ناخواسته فراورده‌های سلامت محور از تدوین راهکارهای پیشگیرانه از وقوع اشتباهات دارویی و انتشار آن برای استفاده در مراکز دارویی، درمانی و بهداشتی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، مرجان کریمی قوانلو افزود: بیش از ١٢٠ عنوان راهکارهای پیشگیرانه از وقوع اشتباهات دارویی با روایت رویدادهای واقعی اشتباهات و خطاها مرتبط با تجویز و مصرف داروها در مراکز درمانی و دارویی ارسال شده به دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت همراه با بیان علل وقوع آنها و ارائه راهکارهایی در جهت پیشگیری از وقوع مجدد آنها تهیه و اطلاع رسانی شده است.

وی ادامه داد: اطلاعیه‌های هشدارهای ایمنی مصرف داروها با تاکید بر نکات صحیح تجویز و مصرف داروها در راستای ارتقای ایمنی دارویی بیماران توسط این گروه با ١٣٠ عنوان تهیه و منتشر شده که بر روی تارنمای سازمان غذا و دارو قابل مشاهده است.

کریمی تصریح کرد: همیشه عوارض دارویی را به عنوان یکی از تشخیص‌های افتراقی مد نظر قرار دهند و در صورت شک به وقوع عوارض دارویی و وقوع اشتباهات دارویی گزارش‌ها را در سامانه ثبت عوارض و اشتباهات دارویی به نشانی adr.ttac.ir با اطلاعات کامل در دسترس ثبت و ارسال کنند.

راهکارهای پیشگیرانه از وقوع اشتباهات دارویی تدوین شد

به گزارش ایرنا، یافته‌های چند تحقیق از تعدادی بیمارستان بزرگ تهران نشان می‌دهد که هشت تا ۱۰ درصد مراجعات به این بیمارستان‌ها به علت عوارض جانبی داروها صورت می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha