۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳
کد خبر: 85558736
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سقوط بی‌سابقه شاخص بورس ژاپن؛ معاملات متوقف شد

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳
کد خبر: 85558736
سقوط بی‌سابقه شاخص بورس ژاپن؛ معاملات متوقف شد

تهران – «نیکی» (Nikkei ) شاخص سهام بورس توکیو ژاپن امروز (دوشنبه) با چشم‌انداز نامطلوب اقتصادی در آمریکا، به طور بی‌سابقه‌ای افزون بر سه هزار و ۶۰۰ هزار واحد سقوط کرد و این امر بر فعالیت‌های بورس منطقه آسیا نیز تاثیر گذاشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای خبری کیودو با انتشار این خبر نوشت: شاخص سهام بورس نیکی به علت بیم از وقوع رکود اقتصادی در آمریکا، در روز دوشنبه بیش از سه هزار و ۶۰۰ واحد سقوط کرد.

این درحالی است که ارزش دلار در برابر ین نیز طی هفت ماه گذشته سقوط کرد و هر یک دلار برابر با ۱۴۲ ین ژاپن رسید.

به دنبال سقوط بی سابقه شاخص سهام بورس نیکی، معاملات به طور موقت متوقف شد.

کیود افزود: ارائه آمارهای ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا در ماه ژوئیه و دیگر داده های ضعیف اقتصادی، موجب فروش گسترده سهام از همان ابتدای آغاز به کار بورس شد.

این گزارش حاکی است که کاهش نرخ رشد اقتصادی در آمریکا این گمانه زنی را افزایش داد که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را به میزان قابل توجهی در ماه سپتامبر کاهش دهد.

این امر شکاف نرخ بهره بین آمریکا و ژاپن را به دنبال دارد. در همین حال ارزش ین ژاپن با توجه به اینکه بانک مرکزی این کشور در هفته گذشته اقدام به افزایش نرخ بهره کرد، رو به فزونی نهاد.

نشریه انگلیسی گاردین نیز ضمن پوشش این خبر گزارش داد: گزارش هایی که روز جمعه گذشته در مورد اقتصاد آمریکا انتشار یافت نشان داد که در ماه گذشته تنها ۱۱۴ هزار فرصت شغلی در این کشور ایجاد شده که این میزان نسبت به ماه قبل از آن (ژوئن) کمتر و حتی کمتر از حد اتنظار بود.

این درحالی است که نرخ بیکاری در آمریکا در بالاترین حد خود از اکتبر ۲۰۲۱ قرار دارد.

گاردین افزود: این امر بر فعالیت سایر بورس ها در منطقه آسیا تاثیر گذارده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha