روزهای پس از ترور هنیه و فواد شکر بحرانی است/ ضربه دردناک حزب‌الله به اسرائیل

تهران- ایرنا- رئیس سابق دایره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: روزهای پس از ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر بحرانی است و احتمال واکنش از جانب همه طرف های محوری وجود دارد که به خونخواهی به پا خاسته‌اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، هراس از واکنش محور مقاومت به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران و «فواد شکر» از فرماندهان حزب الله در ضاحیه بیروت، بر محافل و تحلیلگران رژیم صهیونیستی سایه انداخته است.

رئیس سابق دایره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: روزهای پس از ترور هنیه و فواد شکر بحرانی است و احتمال واکنش از جانب همه طرفهای محوری می رود که به خونخواهی به پا خاسته‌اند.

«تامیر هایمن» افزود: هم اکنون چهار سئوال اساسی مطرح است؛ نخست واکنش دشمنان ما چگونه خواهد بود؟ ترور هنیه چه تاثیری بر توافق مبادله اسیران خواهد داشت؟ چه تاثیری بر حماس خواهد گذاشت؟ میزان زیان‌هایی که از جانب حزب الله و محور ایرانی (محور مقاومت) وارد خواهد شد، چقدر است؟

وی با ادعای اینکه تل آویو اقدامات مهم و حیاتی انجام و برتری تاکتیکی مایه افتخار از خود نشان داده، اذعان کرد که این اقدامات تغییری در واقعیت راهبردی کنونی ایجاد نکرده است.

هایمان مدعی شد: توان حماس و ایران برای انجام اقدامات محدود است.

رئیس سابق دایره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد: حزب الله بر عکس ایران و حماس، توان بزرگی در وارد کردن ضربه به عمق اسرائیل دارد و دست اندرکاران باید تصمیمات شجاعانه و سخت بگیرند.

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی اخیر خود گفت که مقاومت همچنان در حال رشد و تقویت است.

وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: بسیار گریه خواهید کرد چون نمی‌دانید از کدام خطوط قرمز عبور کرده‌اید، دشمن و کسانی که پشت دشمن هستند منتظر پاسخ حتمی ما باشند. بین ما و شما روزها و شبها و میدان نبرد است.

وی افزود: نمی‌گویم که ما حق پاسخگویی در زمان و مکان مناسب را برای خود محفوظ می‌داریم، بلکه می‌گویم پاسخ می‌دهیم و آنها باید منتظر بمانند و پاسخ در اختیار میدان خواهد بود.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: پاسخ مقاومت به ترور شهید فواد شکر ثابت و غیرقابل بحث است و دشمن و آنانکه از رژیم اسرائیل حمایت می‌کنند، قطعا باید منتظر پاسخ بعدی ما باشند.

پس از این سخنرانی، بسیاری از رسانه ها نوشتند که لحن سخنان سد حسن نصرالله کاملا مشخص کننده روندی بود که جبهه لبنان به عنوان پشتیبان مقاومت فلسطین به سمت آن حرکت می کند. این لحن همچنین بیانگر این بود که ماهیت واکنش به ترور شهید فواد شکر چگونه خواهد بود. سید حسن نصرالله در سخنان خود از واکنش حساب شده، شجاعانه، کوبنده و حتمی خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha