۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۰
کد خبر: 85558779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلوبال تایمز: آمریکا به دنبال ایجاد ناامنی در خاورمیانه است

تهران-ایرنا- نشریه چینی گلوبال تایمز به نقل از تحلیلگران چینی نوشت: آمریکا به دنبال افروختن آتش ناامنی در خاورمیانه است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این نشریه، تحلیلگران چینی در رابطه با ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که روز چهارشنبه توسط اسرائیل در تهران ترور شد، تاکید کردند: انتظار می‌رود اقدامات تلافی‌جویانه ایران علیه [رژیم] اسرائیل بزرگتر از آنچه باشد که در ماه آوریل (اواخر فروردین) رخ داد.

لیو جونگمین کارشناس خاورمیانه در دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای در همین راستا، اظهار داشت: حمله ایران به [رژیم] اسرائیل به عنوان نمود مهمی از اثرات گسترش‌یافته از مناقشه دیرینه فلسطین و اسرائیل در منطقه پدیدار شده است.

وی افزود: خطر گسترش سایه جنگ خارج از مرزهای اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) و فلسطین وجود دارد و حتی ممکن است منجر به جنگ گسترده‌ای در خاورمیانه شود.

به گزارش تارنمای خبری آکسیوس، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه اعلام کرد: واشنگتن نیروهای خود را در خاورمیانه برای حمله احتمالی ایران به اسرائیل آماده می‌کند و ناوها و جنگنده‌های بیشتری را به این منطقه اعزام خواهد کرد.

وانگ جین کارشناس خاورمیانه در دانشگاه «نورث‌وست» شی‌آن چین هم در همین راستا، تاکید کرد: استقرار نظامی ایالات متحده در خاورمیانه به آتش ناآمنی درخاومیانه می‌افزاید.

وی افزود: کاری که اکنون باید انجام شود، میانجی‌گری و هماهنگی است، به ویژه متقاعد کردن اسرائیل به انجام ندادن چنین اقدامات افراطی.

وانگ اضافه کرد: آمریکا هم باید بیش از ارسال نیروها، تعهدات خود را در خاورمیانه انجام دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha