نتانیاهو در نهایت شما را برکنار می‌کند/ تا دیرنشده علناً بگویید «بی.بی» مخالف توافق است

تهران-ایرنا- یک نویسنده سرشناس صهیونیست از مسئولان دستگاه‌های امنیتی و نظامی این رژیم خواست که در انظار عمومی حاضر شوند و با شفافیت به صهیونیست‌ها بگویند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر مخالف دستیابی به توافق با مقاومت فلسطین برای برقراری آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «سیما کدمون» نویسنده مشهور صهیونیست و ستون‌نویس روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» با اشاره به کارشکنی نتانیاهو ملقب به «بی.بی» در دستیابی به توافق آتش بس و تبادل اسیران بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین و انتقادهای غیرمستقیم دستگاههای امنیتی و نظامی تل آویو از عملکرد نتانیاهو در قبال این پرونده گفت: روسای دستگاه‌های امنیتی (هرتسی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش، «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی موسوم به «شاباک» و دیوید برنیا رئیس سازمان جاسوسی موسوم به «موساد») باید به طور علنی درمیان اسرائیلی ها حاضر شوند و به طور شفاف بگویند که نتانیاهو مخالف توافق است.

وی افزود: این مسئولان باید به صدای وجدان خود گوش فرا دهند و از تهدیدات و ارعاب نتانیاهو مبنی بر برکناری خودشان نترسند.

این نویسنده گفت: زمان آن فرا رسیده است که این مسئولان به طور علنی (کارشکنی نتانیاهو را) اعلام کنند و همگان باید به خیابان‌ها بیایند. اظهارنظر در لفافه و از زبان منبع امنیتی کافی است. در انظار عمومی حاضر شوید و فورا با اسرائیلی ها صحبت کنید زیرا در هر صورت نتانیاهو شما را برکنار خواهد کرد.

ستون نویس یدیعوت آحارنوت خطاب به مسئولان امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی افزود: شما می‌دانید که پشت درهای بسته چه می‌گذرد. پس باید در انظار عمومی حاضر شوید و با شفافیت صحبت کنید. این لحظه حقیقت است، تا دیر نشده صحبت کنید و اگر تعلل کردید، دیگر فرصتی در کار نخواهد بود.

پیش از این، «الون بن داوید» تحلیلگر و خبرنگار صهیونیست درباره محتوای مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس از طریق میانجیگران گفت: تل آویو پیشتر موافقت خود را با عقب نشینی از محورهای «نتساریم» و «صلاح الدین» در مرکز و جنوب نوار غزه و الزامات توافق آزادسازی اسیران اعلام کرده بود، اما اکنون از پیشنهادهای قبلی خود نیز عقب نشینی کرده و حتی پیشنهادهای جدید خود را به میانجی ها، ارائه نکرده است.

وی اضافه کرد: برغم اینکه نتانیاهو روز جمعه اعلام کرد که اسرائیل در این هفته، پاسخ خود را به میانجی ها تحویل می دهد، ولی این کار را نکرد.

خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مدیران و مسئولان نهادهای نظامی و امنیتی، منتظر موافقت نخست وزیر برای توافق با مقاومت فلسطین هستند و آشکارا به وی اعلام کرده اند که این فرصت از دست می رود و این روزنه بسته می شود.

بن داوید ادامه داد: مسئولان به نتانیاهو تاکید کرده اند که باید از این فرصت استفاده کند، زیرا چنین فرصتی ممکن است، تکرار نشود.

وی افزود: پیش بینی می کنم با تلاش هایی که نتانیاهو برای به شکست کشاندن مذاکرات انجام می دهد، توافقی در کار نباشد.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابع این رژیم اعلام کرده که تیم مذاکره‌کننده اسرائیل انتقادات شدیدی از نتانیاهو دارند و این احتمال وجود دارد که نماینده ارتش در تیم مذاکرات، کنار بکشد.

این منابع می‌گویند که دفتر نتانیاهو درحال یافتن جایگزین برای «نیتسان آلون» نماینده ارتش در تیم مذاکرات است.

رئیس سازمان موساد و رئیس سازمان شاباک روز شنبه در راستای رایزنی درمورد توافق تبادل اسرا به مصر سفر کردند. این دو مقام صهیونیست با «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر و دیگر مسئولان امنیتی این کشور درمورد مسائل امنیتی در محور «فیلادلفیا» و گذرگاه رفح واقع در جنوب نوار غزه گفت‌وگو کردند.

چند ساعت بعد روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گزارش داد که هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی که به قاهره سفر کرده بود، به خاطر اختلافات با نتانیاهو بدون هیچ نتیجه‌ای به اراضی اشغالی بازگشت.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات «طوفان الاقصی» و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، رژیم اسرائیل با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای یاد شده را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است.

در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد، بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha