۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85558833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چتر بیمه سلامت بر سر ۷۳.۵ درصد از جمعیت خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۷۳۳ هزار و ۵۶۷ نفر معادل ۷۳.۵ درصد از جمعیت یک میلیون نفری استان زیر چتر بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش ایرنا، مهرداد سفیدگران روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۵۵ هزار و ۲۳۶ نفر از مجموع بیمه شده ها کارمند و بازنشسته و ۴۴۹ هزار و ۵۷۷ نفر از جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش صندوق بیمه روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است که تمامی این افراد به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: ۳۸ هزار و ۵۱۵ نفر از جمعیت این استان نیز زیر پوشش صندوق سایر اقشار شامل مددجویان نهاد های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، طلاب، خانواده های شهدا و جانبازان و سایر هستند که خود سازمان های مربوطه نسبت به حق بیمه افراد اقدام می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در خصوص صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان نیز افزود: این صندوق مختص شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر است که ۱۹۰ هزار و ۲۴۸ نفر از شهروندان این استان زیر پوشش دارد.

وی گفت: ۱۲۸ هزار و ۸۰۰ نفر از مجموع تعداد افراد زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی جزو دهک‌های یک تا پنج هستند که ۱۰۰ درصد حق بیمه آنان رایگان است.

سفیدگران افزود: دهک های ۶ تا ۹ از تخفیف های ۸۰ تا ۵۰ درصدی برخوردار و تنها افراد دهک ۱۰ مشمول تخفیف نخواهند شد که در استان خراسان شمالی ۱۱ هزار و ۸۴۶ نفر در این دهک قرار دارند و سالانه ۱۹ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال بابت حق بیمه پرداخت می کنند.

خدمات بیمه سلامت به حدود پنج هزار نابارور

وی در ادامه افزود: چهار هزار و ۷۱۱ نفر نابارور در این استان نشان دار شدند که این سازمان بیمه گر به این افراد خدمات ارایه می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی بیان کرد: از مجموع این تعداد؛ یکهزار و ۸۲۱ نفر در سال ۱۴۰۱ و در سال گذشته نیز ۲ هزار و ۱۹۲ نفر و در سه ماه سال جاری نیز ۶۹۸ نفر از شهروندان این استان برای دریافت خدمات درمان ناباروری شناسایی و نشان دار شدند.

وی تصریح کرد: زوجین نابارور در این طرح از پوشش بیمه ای به میزان ۹۰ درصد هزینه ها در مراکز دولتی، عمومی، غیردولتی و پوشش بیمه ای به میزان ۷۰ درصد هزینه ها در مراکز خصوصی و خیریه بهره مند می‌شوند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha