آسمان شهرهای بلوچستان بارانی شد؛ تجربه دلنشین هوای خنک بعد از گرمای طاقت فرسا

زاهدان - ایرنا - روزهای گرم تابستان در حالی با آفتاب سوزان و گرمای طاقت فرسا بر شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان با درجه هوای بیش از ۴۰ درجه حکمفرما است که این روزها با بارانی شدن آسمان شهرهای جنوبی استان، خنکی هوا مردم را خوشحال کرد.

به گزارش ایرنا، تابستان در حالی با گرمای بیش از ۴۰ درجه تمام فشار و زور خود را برای تحمل گرما به مردمان سیستان و بلوچستان وارد کرد که در چنین شرایطی شروع بادهای بیش از ۱۲۰ روزه در شمال استان، راه نفس کشیدن را نه تنها برای سیستانیان؛ بلکه شهرهای همجوار همچون زاهدان تنگ کرده بود.

گرمایی که نه تنها ساعت کاری ادارات را تغییر داد؛ بلکه در برخی روزها باعث تعطیلی و دورکاری ادارات نیز شد چرا که شرایط موجود لزوم صرفه جویی و همراهی هموطنان برای جلوگیری از خاموشی‌ها و تامین پایدار برق را می‌طلبید.

هم اکنون بعد از چند روز گرمای طاقت فرسا فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان آسمان شهرهای جنوبی بارانی شد و علاوه ‌بر آنکه زمینه خوشحالی مردم و کشاورزان را فراهم و سفره‌های آب زیرزمینی را سیراب کرد، منجر به تجربه دلنشین هوای خنکی شد.

بارش بارانی که فضای شهرها را طراوتی بهاری بخشیده و با طغیان رودخانه‌های محلی، فصلی تازه برای زندگی فراهم کرده چرا که روزنه‌ای از امید در بین مردم منطقه بویژه کشاورزان به وجود آورده؛ اگر چه در شمال سیستان و بلوچستان تا پایان هفته گرد و خاک میهمان مردم است.

آسمان شهرهای بلوچستان بارانی شد؛ تجربه دلنشین هوای خنک بعد از گرمای طاقت فرسا

سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از یکشنبه تا چهارشنبه ۱۷ مرداد برای شهرستان‌های فنوج، قصرقند، نیکشهر، لاشار، سرباز، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، بمپور، خاش، تفتان، چابهار، دشتیاری، راسک، زرآباد، سراوان، سیب و سوران، کنارک و گلشن رخداد رگبار شدید و رعدوبرق به همراه باد شدید لحظه‌ای بویژه برای روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش‌بینی می‌شود.

محسن حیدری بیان کرد: در فعالیت های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات اجتناب شود و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

وی ادامه داد: از ۹ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران داشته ایم که از فرودگاه ایرانشهر ۴.۵، ابتر ۱۹، سرباز ۱۱.۸ میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در ارتفاعات مرکزی و نیمه جنوبی تا پایان هفته با تشدید جریانات موسمی در بعد از ظهرها و اوایل شب شرایط برای رشد ابر، رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه ای فراهم است، به طوری که سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی دور از انتظار نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha