حدود ۴ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد

بندرعباس - ایرنا - مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، از تخلیه و بارگیری بیش از سه میلیون و ۹۰۱ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه امسال در بنادر غرب استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مرتضی سالاری روز دوشنبه با ارائه گزارشی از عملکرد چهار ماهه تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در مجموع سه میلیون و ۹۰۱ هزار و ۲ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب تخلیه و بارگیری شد که یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۲۹۵ تن به جابجایی فرآورده‌های نفتی و یک میلیون و ۹۱۵ هزار و ۷۰۷ تن به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است.

وی در ادامه از افزایش ۱۴ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب و ترانزیت بیش از ۷۲ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان چهارراه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه و عراق خبر داد.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، در دوره زمانی یاد شده حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده به ۱۶۹ هزار و ۵۶۶ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

سالاری در این رابطه به جابه‌جایی ۷۲ هزار و ۳۳۸ دستگاه خودروی ترانزیتی با افزایش ۱۵ درصدی اشاره کرد و افزود: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۹۵۴ فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط ۱۲ هزار و ۵۶ کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری و حمل شدند.

صادرات نزدیک به ۲ میلیون تن کالاهای نفتی و غیرنفتی

وی همچنین از صادرات نزدیک به ۲ میلیون تن کالاهای نفتی و غیر نفتی از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال در بنادر غرب استان خبرداد و گفت: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده، ۹۰۸ هزار و ۱۸۹ تن مربوط به صادرات غیرنفتی و یک میلیون و ۲۲ هزار و ۹۹۶ تن با افزایش سه درصدی به صادرات نفتی اختصاص دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان توضیح داد: از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۴۸ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با ۲ درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان جابه‌جا شد.

سالاری اضافه کرد: از این میزان بنادر غرب با کابوتاژ ۸۹۲ هزار و ۶۹۱ تُن فرآورده‌های نفتی با افزایش ۲۰ درصدی و کابوتاژ ۵۷۹ هزار و ۳۵۷ تُن فرآورده‌های غیرنفتی روزهای پررونقی را در این بخش از عملیات تجربه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha