یاری ستمدیدگان یکی از ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) است

تهران- ایرنا- پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: یکی از معیارهای یاران امام زمان (عج) این است که یاریگر ستمدیدگان از هر گروه و فرقه هستند و در مقابل ستمگران می‌ایستند.

حجت الاسلام محمود اباذری در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: یکی از توصیه های حضرت علی (ع) این است که «کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا» یعنی یار و یاور مظلوم باشید و دشمن ظالم. یکی از مهمترین شاخصه های منتظران حضرت مهدی (عج) این است که اگر کسی حتی در شرق یا غرب عالم از هر دین و مذهبی هم که باشد و مورد ظلم قرار گیرد، سعی می کند مظلوم را در حد توان خود یاری کند و از سوی دیگر اگر کسی ظالمی با توصیه و تذکر از ستم دست برنمی دارد، انسان، سعی کند مرزبندی خود را با او مشخص کند و مواجهه با ظالم داشته باشد حتی اگر این ظالم برادر یا دوست یا یکی از بستگانش باشد.

وی افزود: در چنین شرایطی است که انسان می تواند در جرگه یاران امام زمان (عج) جایی برای خود باز کند. چون پیامبر اکرم (ص) فرمود «حضرت مهدی (عج) در میان امتم قیام می کند» و زمانی که پرسیدند چه می کند، آن حضرت فرمود می آید تا به فریاد مردم و مظلومان عالم از هر دین و مذهب و ملتی برسد. بنابر این موضوع کار امام زمان(عج) مردم است.

یاری ستمدیدگان یکی از ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) است
حجت الاسلام محمود اباذری، کارشناس دینی

نویسنده کتاب دُرّ منتظران ادامه داد: اگر سخنی از شمشیر و قهر حضرت مهدی (عج) شنیده ایم، آن قهر و شمشیر علیه ستمگران است. حضرت صاحب الزمان (عج) برای نجات مظلومان عالم باید متوسل به قهر شود تا مردم را از دست ستمگران و زالوصفتان نجات دهد. البته آن ها را نیز به خیر و صلاح دعوت می کند ولی اگر آن ها بخواهند به ظلم خود ادامه دهند، امام زمان (عج) همانند پزشک حاذق و دلسوزی که می بیند یک غده چرکین، حیات بیمار را به خطر انداخته با تیغ تیز جراحی خود آن غده چرکین را برمی دارد که در راستای حیات بیمار است. بنابر این امام زمان (عج) جلوه خشم و غضب علیه ستمگران است و این خشم و غضب در راستای نجات بشریت است.

اباذری افزود: اگر ما بخواهیم جزو یاران امام زمان (عج) باشیم، باید معیارمان یاری ستمدیده باشد؛ حال این مظلوم و ستمدیده چه عرب باشد یا عجم، شیعه باشد یا سنی، زرتشتی باشد یا مسیحی و از هر دین و مذهبی که باشد باید مقابل ظلم و ظالمین بایستیم.

وی به آیه ۲۵ سوره حدید استناد کرد و گفت: سخن قرآن این است که «لیقوم الناس بالقسط» یعنی مردم برای اقامه قسط و عدالت باید بپاخیزند. زمانی که ما نشان دادیم که عدالت محور هستیم، این امید وجود دارد که خدا اذن ظهور را به ولی خود صاحب الزمان (عج) عطا کند و ما نیز می توانیم جزو برترین یاران آن حضرت باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha