۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸
کد خبر: 85558888
T T
۱۱۵ نفر

برچسب‌ها

حفاران غیر مجاز میراث ملی در فیروزآباد فارس به دام افتادند
عکس آرشیوی

شیراز - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس گفت: حفاران غیرمجاز در تل تاریخی شهرستان فیروزآباد دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، سرهنگ مسعود رزمجویی، دوشنبه اظهار کرد: در پی دریافت خبر از طریق مشارکت‌های اجتماعی مبنی بر حفاری غیر مجاز روی تل تاریخی ریگی روستای کمال آباد عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی در هماهنگی با پاسگاه انتظامی منطقه، برای بررسی صحت و سقم موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات ماموران ۲ نفر را در هنگام حفاری دستگیر کردند و همراه با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی دادند.

رزمجویی اضافه کرد: هم اکنون این پرونده حفاری غیر مجاز از طریق یگان حفاظت میراث فرهنگی و واحد حقوقی میراث فرهنگی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی فارس گفت: تل تاریخی ریگی سال ۱۳۷۹ با شماره ۳۲۶۵ در فهرست میراث تاریخی کشور به ثبت رسید.

وی گفت: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز وخریدوفروش اشیا و اموال فرهنگی‌تاریخی جرم محسوب می شود و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی دارد.

تل تاریخی ریگی مربوط به دوران تاریخی پیش از ایران باستان در روستای کمال آباد فیروز آباد واقع شده و حدود ۱۱۷ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha