۱۱ هکتار از زمین‌های ملی پناهگاه حیات وحش بیستون کرمانشاه رفع تصرف شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: حدود ۱۱ هکتار از زمین‌های ملی پناهگاه حیات وحش بیستون این شهرستان در سال جاری با همکاری یگان حفاظت شهرستان کرمانشاه و دستگاه قضایی رفع تصرف شده است.

محمدحسین فلاحتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال گذشته نیز با اقدامات و تلاش های شبانه روزی و بدون هر گونه مماشات با متصرفین عرصه های طبیعی، حدود ۱۵ هکتار دیگر از زمیین‌های ملی در حوزه پناهگاه حیات وحش بیستون از دست متصرفان خارج و به محدوده پناهگاه الحاق شد.

وی با قدردانی از دادستانی و دستگاه قضایی استان در برخورد با تصرف کنندگان زمین های ملی افزود: اکنون نیز پرونده ۱۵ تا ۲۰ هکتار دیگر از زمین های پناهگاه حیات وحش بیستون در حال رسیدگی در محاکم قضایی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه یادآور شد: هفته گذشته نیز ۲۸ هزار و ۵۶۱ متر مربع از زمین های ملی پناهگاه حیات وحش بیستون که توسط متخلفان با تغییر کاربری تصرف شده بود با پیگیری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه و دستور مقام قضایی، رفع تصرف شد.

فلاحتی با بیان اینکه این مناطق قوانین مختص به خود دارد و هرگونه دخل و تصرف خارج از برنامه سازمان حفاظت محیط زیست در آنها ممنوع است افزود: متأسفانه بعضی از افراد به منظور سودجویی و تصرف منابع ملی و یا بعضاً بدلیل عدم آگاهی به این مناطق، باعث تخریب و بر هم زدن اکوسیستم بکر در مناطق می شوند.

وی با بیان اینکه برخی از پرونده های این تصرفات تا رسیدن به نتیجه چند سال به طول می انجامد تاکید کرد: این اداره با هر گونه دخل و تصرف در عرصه های طبیعی به ویژه مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان با جدیت تمام برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که انفال الهی دستخوش تخریب و تجاوز قرار گیرند.

فلاحتی تاکید کرد: در صورت تکرار و تصرف موارد خلع ید شده علاوه بر مجازات مقرر قانونی، طبق مواد ۶۹۰ و۶۹۳ قانون مجازات اسلامی نیز با تخریب کنندگان و زمین خواران اراضی ملی به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

وی از عموم مردم و علاقه مندان به حفظ محیط زیست تقاضا کرد در صورت مشاهده هرگونه دست اندازی به محیط زیست، شامل ساخت و ساز، تخریب، تصرف اراضی ملی، شکار و صید، آلودگی محیط زیست، آتش سوزی در محدوده منطقه حفاظت شده بیستون، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و پاسگاه های محیط بانی مستقر در منطقه اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha