یونهاپ: آمریکا یگان نظامی برای اعزام فوری به کره جنوبی تعلیم می‌دهد

تهران- ایرنا- خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که یک یگان زرهی از ارتش آمریکا سرگرم انجام تمرینات روتین برای اعزام فوری از خاک ایالات متحده به کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای حفظ قابلیت پاسخ واکنش سریع سئول است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این خبرگزاری اضافه کرد: پیشتر نیز ارتش هشتم از نیروی زمینی آمریکا، ماه گذشته یک گردان تحت لشکر یکم زرهی واقع در ایالت تگزاس را به یک پایگاه نظامی آمریکایی واقع در نزدیکی شهر «دایگو» (Daegu) در ۲۳۳ کیلومتری جنوب شرقی سئول، اعزام کرد تا در رزمایش مقاومت اقیانوس آرام شرکت کند.

یونهاپ: آمریکا یگان نظامی برای اعزام فوری به کره جنوبی تعلیم می‌دهد
انتقال نفربرهای زرهی به پایگاه آموزشی در آمریکا جهت اعزام به کره جنوبی

ارتش هشتم نیروی زمینی آمریکا در این باره گفت که سربازان این یگان در تاریخ ۱۷ جولای برابر با ۲۷ تیر گذشته برای حضور در این رزمایش مطلع و تنها ۶ روز بعد همراه «فرماندهی نوزدهم اعزامی» اقدام به انتقال تجهیزات به اردوگاه کارول کردند.

بنابراین گزارش، نیروهای این یگان تانک های «ام -۱ آبرامز» (M۱ Abrams) و زره پوش های «ام -۲ بردلی» را به یک پایگاه آموزشی منتقل کردند.

«جین پاک» سرکرده «فرماندهی نوزدهم اعزامی» در این باره گفت: داشتن چنین تجهیزاتی به ما امکان می دهد که قدرت خود را در زمان و مکان مناسب در اختیار داشته باشیم و روی آن حساب کنیم.

وی افزود: تمرین آماده سازی اعزام، به متحدانمان ثابت می کند که ایالات متحده متعهد به دفاع از اتحاد کره جنوبی و آمریکا است.

بنابر اعلام «خدمات پژوهش کنگره» در مورخ ۱۲ سپتامبر سال گذشته میلادی، حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکایی در کره جنوبی حضور دارند.

آمریکا هم اکنون ریاست «فرماندهی نیروهای سازمان ملل متحد» (UNC) را در کره جنوبی برعهده دارد که به تازگی و با اضافه شدن آلمان، تعداد اعضای این ائتلاف به ۱۸ کشور افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha