خانواده سردشتی گنجینه یک‌هزار جلدی پدرشان را اهدا کردند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سردشت گفت: خانواده مرحوم «جلال جلالی زاده» کتابخانه یک هزار جلدی پدرشان را به کتابخانه مجتمع فرهنگی این شهرستان اهدا کردند.

پیمان کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بسیاری از این کتاب های اهدا شده، جزو کتاب های مرجع و نفیس هستند که می تواند مورد استفاده دانشجویان و محققان قرار گیرد.

وی با قدردانی از اقدام خانواده‌ مرحوم «جلال جلالی زاده» به خاطر اهدای این گنجینه نفیس و گرانبها اضافه کرد: خانواده‌هایی که کتابخانه شخصی دارند، می توانند با اهدای آن به کتابخانه های عمومی ضمن حفاظت از آنها، دسترسی دیگران به این کتاب ها را نیز فراهم سازند.

وی ادامه داد: در این شهرستان سه باب کتابخانه عمومی شامل کتابخانه مجتمع فرهنگی، کتابخانه ابن سینا و کتابخانه روستای بیوران در مجموع با ۵۶ هزار جلد کتاب وجود دارد.

رییس اداره کتابخانه عمومی سردشت افزود: در مجموع یک هزار و ۷۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و هر ماه بیش از ۲ هزار کتاب نیز توسط این اعضا به امانت گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، «جلال جلالی زاده» دارای مدرک دکترای اندیشه سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس تهران و نویسنده و فعال مدنی اهل شهرستان سردشت بود که در سال ۱۳۹۸ دار فانی را وداع گفت.

از این نویسنده چیره دست، چندین مقاله علمی در زمینه های مختلف به زبان های فارسی و انگلیسی به یادگار مانده است.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای سه شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha