موج جدید گرما در راه شمال؛ مازندران بر مدار ۳۵ درجه

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به کاهش ناپایداری‌های جوی، پیش‌بینی کرد که شرایط جوی مازندران از امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه پایدار و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران از امروز تا روز چهارشنبه با کاهش ناپایداری‌های جوی، گاهی ابری و با افزایش نسبی و تدریجی دما همراه خواهد بود و این افزایش دما در مناطق مرکزی و شرقی محسوس‌تر است.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با استقرار سامانه پایدار جوی و گرمتر شدن هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۳ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، امروز دوشنبه به ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این وضعیت تا روز چهارشنبه هفته جاری نیز تداوم خواهد داشت.

طبق این جدول میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۳۱ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز یکشنبه، امروز دوشنبه به ۳۲ تا ۳۴ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۲ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ۲۶ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر افزایش خواهد یافت.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که با ورود سامانه ناپایدار جوی از شامگاه چهارشنبه، آسمان مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری دوباره نیمه ابری با کاهش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر و شب با رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود این سامانه، دمای هوا نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت بگونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی مازندران از ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در وز چهارشنبه، با چند درجه کاهش در روز پنجشنبه به ۳۲ تا ۳۳، در مناطق غربی از ۳۲ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ۳۱ تا ۳۳ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۸ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

موج جدید گرما در راه شمال؛ مازندران بر مدار ۳۵ درجه

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز و فردا دوشنبه و سه شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات با افزایش محسوس دما و در روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری با تداوم هوای گرم و از شب به تدریج با افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده باران و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

شرایط جوی مازندران طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما به ویژه در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب ابری با رگبار پراکنده باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و روزهای شنبه و یکشنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری، در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، وزش باد، به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که آمل با ثبت دمای ۳۵.۸ و دلیر چالوس با ۲۱.۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزنا در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز همراه با موج کوتاه پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha