۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۲
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85559117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از سه هزار اشتراک گاز در کردستان واگذار شد

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۲
کد خبر: 85559117
بیش از سه هزار اشتراک گاز در کردستان واگذار شد

سنندج- ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: طی سه ماهه اول امسال، سه هزار و ۳۰۶ اشتراک گاز در استان به مشترکان واگذار شده که بیشترین آن در اردیبهشت ماه بوده است.

احمد فعله گری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد، ۸۵۹ اشتراک پذیری در فرودین ماه، هزار و ۲۲۷ اشتراک در اردیبهشت و هزار و ۲۲۰ مورد نیز در خرداد بوده است.

وی آمار مشترکان گاز در استان را ۶۳۳ هزار و ۶۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: ۴۵۳ هزار و ۱۴۲ اشتراک در بخش شهری، ۱۷۷ هزار و ۶۹۵ اشتراک بخش روستایی و ۲ هزار و ۷۶۳ در بخش تولیدی و صنعتی است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را از آثار مثبت گازرسانی به روستاها دانست و اضافه کرد: علاوه بر این که گازرسانی به روستاهای استان از جنبه زیست محیطی نیز حائز اهمیت است.

فعله گری یادآور شد: رویکرد این شرکت در زمینه توسعه گازرسانی، افزایش سهم گاز طبیعی در بخش صنعتی استان و جایگزین کردن آن به جای سایر حامل های انرژی است تا با تقویت بخش صنعت، زمینه رشد اشتغال نیز فراهم شود.

استان کردستان ۳۳ شهر دارد که ساکنان تمام شهرهای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی استان کردستان ۱۰۰ درصد است.

در حال حاضر یک هزار و ۶۵۰ روستای کردستان از گاز طبیعی برخوردار است و روستای دارای سکنه بدون گاز در استان وجود ندارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha