۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس یزد نیاز است+ فیلم

یزد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: تاکنون حدود ۵۰ درصد از مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان تکمیل شده و هنوز به ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، " محمد حامد حرزاده " روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران استان افزود: برای تکمیل باغ موزه به همکاری مسئولان و خیران نیاز است و از تمامی ظرفیت هنرمندان، فرهنگیان و جامعه ایثارگران باید بیش از گذشته استفاده کرد.

وی یکی از برنامه‌های مهم پیش رو در تکمیل مرکز فرهنگی و باغ موزه استان را بهره گیری از روایت یزدی‌ها در دفاع از حرم در سوریه ذکر کرد که برای تحقق آن که بسیار اهمیت دارد از همکاری جامعه ایثارگری بیش از گذشته استفاده میشود.

این مسئول به اهمیت و جایگاه فعالان فضای مجازی و رسانه‌های گروهی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: روایت‌های جانبازان، رزمندگان و آزادگان از دفاع مقدس توسط جامعه رسانه‌ای دارای اهمیت است و باید به آن پرداخته شود.

حرزاده همچنین با اشاره به اینکه سالانه ۶۰ جلد کتاب توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر می‌شود گفت: باید با همکاری رسانه‌ها و کار فرهنگی و اطلاع رسانی کتاب‌ها در بین مردم و جامعه به خصوص نسل جوان تبلیغ شود.

وی همچنین از افتتاح انجمن نویسندگان دفاع مقدس با مشارکت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر خبر داد که برای توسعه اهداف آن بیش از گذشته به همکاری ایثارگران و فعالان فرهنگی و صاحبان رسانه‌های گروهی نیاز است.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهادت رسیدند و بقیه در جبهه های نبرد شهید شدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، ۳۳ هزار دانش آموز و سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به فیض شهادت نایل آمدند و همچنین در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن خود شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیرایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۵۰ هزار رزمنده و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده و حدود ۸۰۰ آزاده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha