چهار موکب در بویین میاندشت اصفهان پذیرای زائران اربعین است

اصفهان-ایرنا- فرماندار بویین میاندشت از استقرار چهار موکب در حاشیه جاده اصلی اصفهان - لرستان - خوزستان به عنوان غربی ترین نقطه استان برای پذیرایی از زائران اربعین خبر داد.

رضا علی معصومی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این موکب ها بطور خودجوش و با مشارکت های مردمی برپا می شود که بر اساس مصوبات ستاد اربعین نهادهای اجرایی شهرستان مکلف به همراهی و کمک برای استقرار آنها هستند.

فرماندار بویین میاندشت افزود: موکب های «منتظران مهدی (عج)» و «رهروان شهدا» در شهر بویین میاندشت و «امام حسن (ع)» در روستای ماهورک در مسیر رفت و موکب «حضرت علی اکبر» در روستای داشکسن در مسیر برگشت به زائران خدمات ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه زائرانی که از شهرستان بویین میاندشت عبور می کنند بطور معمول از استان های اصفهان، یزد، کرمان، سیستان بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری هستند، افزود: علاوه بر این موکب ها، امسال با مساعدت اداره آموزش و پرورش؛ مدارس شهرستان نیز به اسکان و پذیرایی از زائران اختصاص داده شده است.

معصومی افزود: مهمان نوازی مردمان بویین میاندشت همواره زبانزد بوده است و آنها همچنین با گشودن درهای منازل خود پذیرای زائران حسینی هستند.

به گزارش ایرنا، شهرستان بویین میاندشت با جمعیت افزون بر ۲۴ هزار نفر در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان در محور کریدور اتصال مرکز و جنوب کشور به غرب واقع است و زائرین اربعین حسینی بیشتر این مسیر را به سمت کربلای معلی انتخاب می کنند.

حدود ۲۰ درصد از زائران مراسم اربعین کشور بطور معمول با ناوگان حمل و نقل استان اصفهان اعزام می‌شوند.

همزمان با عزاداری‌های ماه محرم، بانک مرکزی فروش ارز به زائران اربعین را از هفتم اَمرداد آغاز کرده و قرار است ۶ مرز زمینی و ۲ مرز هوایی برای تردد زائران آماده شود.

سازمان حج و زیارت از متقاضیان زیارت اربعین حسینی خواست تا با مراجعه به سامانه سماح ثبت نام و بسته بیمه ای خود را برای بهره‌مندی از خدمات در نظر گرفته شده انتخاب کنند.

هر سال در ایام اربعین حسینی بیش از ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برپا می‌شود.

«پیاده روی اربعین» یک گردهمایی مذهبی است که از سوی مسلمانان شیعه به صورت پیاده از مسیرهای منتهی به کربلا به منظور زیارت و جمع شدن در حرم سیدالشهدا در چهلمین روز شهادت وی برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha