۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85559189
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جلوگیری از هدر روی ۳۰هزار بشکه نفت در گچساران

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85559189
جلوگیری از هدر روی ۳۰هزار بشکه نفت در گچساران

گچساران- ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: این شرکت با انجام  عملیات اصلاحی و جابه جایی گودال سوخت و مشعل مجموعه ۴۷ گچساران۲ از  هدر روی ۳۰هزار بشکه نفت جلوگیری کرد.

غلامرضا کمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جلوگیری از هدر روی ۳۰ هزار بشکه ای نفت به همت نیروهای عملیاتی نفت و گاز گچساران با اقدام به موقع نیروهای عملیاتی این شرکت انجام شد.
وی بیان کرد: عملیات انجام اصلاحیه جابجایی گودال سوخت و مشعل مجموعه ۴۷ گچساران ۲ که براساس مجوز های اخذ شده باید در یک مدت زمان از پیش تعریف شده و با کاهش توقف تولید و کاهش ۳۰ هزار بشکه ای نفت انجام می گرفت.
کمالی ادامه داد: این اقدام بدون کاهش تولید ۳۰ هزار بشکه ای نفت با تلاش و همت خستگی ناپذیر کارکنان اداره نگهداری و تعمیرات خطوط لوله مدیریت عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام شد.
کمالی گفت: در این عملیات پس از حمل و انتقال لوله و اتصالات مورد نیاز به محل، جوشکاری لوله های هشت و ۱۰ اینچ در گرمای طاقت فرسای جنوب با همکاری واحدهای ترابری و بهره‌برداری و با رعایت نکات ایمنی در ۲۰ ساعت کار بی وقفه انجام گرفت.

شست و شوی چهار هزار کیلومتر خطوط لوله های نفت

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: با هدف افزایش تولید نفت، چهار هزارو ۷۳۹ کیلومتر از خط لوله نفت و گاز مناطق سخت گذر زیر پوشش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در سه سال گذشته شست و شو ( توپک رانی )شد.
کمالی نصریح کرد: این اقدام در خطوط لوله این شرکت در سایزهای مختلف چهار تا ۵۲ اینچ ایمن سازی شد.
وی ابراز کرد: این شرکت همچنین بیش از ۳۶۷ مورد ماموریت موفقیت آمیز در قالب ایمن سازی ، تعمیرات غیرمترقبه و اصلاحیه‌های مهندسی در محدوده خطوط لوله این شرکت انجام داده است.
کمالی اظهار کرد: با انجام این اقدام بیش از ۲۱۵مورد توزیع مواد ضدخورندگی توأم با گازوئیل معادل۶۳۵ هزار و ۶۰۰ لیتر در مخازن تزریق شد تا از خوردگی خطوط لوله جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دومین شرکت تولید کنند نفت در کشور است افزود: این میزان شست و شوی خط لوله انتقال نفت به منظور ایمن سازی خط لوله انجام شده است.
۶۵۰ هزار بشکه نفت روزانه در گچساران تولید می شودو ۱۷ درصد نفت کشور و ۲۲ درصد نفت مناطق جنوب در گچساران تولید می شود.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای ۲۳ میادین بزرگ نفتی است که از این تعداد ۱۶ میادین فعال است.
بیش از ۸۵۳ حلقه چاه نفت در گچساران وجود دارد و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران توان تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز را در کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha