۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85559214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال لغو بازی‌های آسیایی ناشنوایان

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85559214
احتمال لغو بازی‌های آسیایی ناشنوایان

تهران- ایرنا- چنانچه تعداد ورزشکاران حاضر در بازی‌های آسیایی ناشنوایان ۲۰۲۴ در تهران به حد نصاب نرسد، این رویداد برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، نشست هم‌اندیشی دهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان امروز (دوشنبه) با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و رئیس ستاد بازی‌های آسیایی ناشنوایان، محمد پرگر رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا، علی جوادی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران و مصطفی نکو لعل آزاد، رئیس فدراسیون ناشنوایان، در سالن کنفرانس هتل لاله برگزار شد.

دهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان ۲۴ مهر تا ۹ آبان به میزبانی ایران برگزار می‌شود.

مسئولان این ستاد؛ مباحث حمل‌ونقل، اسکان، گردشگری، خطوط ارتباطی، نمادها و لوگوهای رویداد، آمادگی تیم‌های ایرانی و دیگر مسائل را بررسی کردند و عملکردهای خود را شرح دادند.

با وجود اینکه رئیس کنفدراسیون آسیایی ناشنوایان ایرانی است، اما مشکلاتی در دعوت تیم‌های خارجی ایجاد شده که تا کنون کشوری اعلام آمادگی نکرده است.

علیرضا فخاری، استاندار تهران و رئیس ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان در خصوص این مسئله، اظهار داشت: یک فرصت ۱۰ روزه برای همه کشورها در نظر می‌گیریم تا نظر قطعی خود را در مورد حضور در این رویداد اعلام کنند. در صورتی که تعداد ورزشکاران به حد نصاب رسند، این رویداد را لغو خواهیم کرد و شکایات بین‌المللی خودمان را نیز در خصوص این اتفاق دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در صورتی که این بازی‌ها لغو شود، یک رویداد داخلی را برنامه‌ریزی می‌کنیم تا زحمت ورزشکاران ایرانی برای آمادگی هدر نرود.

علی جوادی، رئیس اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران و دبیر ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان با اشاره به عدم استقبال کشورهای دیگر، عنوان کرد: ما مسئول پشتیبانی و برگزاری این رویداد هستیم و رئیس کنفدراسیون آسیایی باید در خصوص عدم حضور کشورهای دیگر پاسخ دهد.

محمد پرگر، رییس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا، در این نشست گفت: قرار بود کشورهای خارجی اسامی ورزشکاران و تعداد رشته‌های خود را تا اول مرداد به ما اعلام کنند که متاسفانه با اتمام زمان اعلام‌شده هنوز خبری از اعلام آمادگی رسمی تیم‌ها نیست. البته این زمان تا پایان مرداد تمدید شده که امیدوارم زودتر وضعیت تیم‌های شرکت‌کننده مشخص شود.

مصطفی نکو لعل‌آزاد، رئیس فدراسیون ناشنوایان نیز بیان کرد: به دلیل عدم اعلام آمادگی تیم‌های خارجی، برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری این بازی‌ها مشخص نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha