امکان اسکان ۴۰۰ هزار زائر اربعین از ۳۵ کشور جهان در قم فراهم است

قم – ایرنا – مسوول قرارگاه مردمی اربعین قم، گفت: در اربعین امسال ، همانند سال‌های گذشته ۴۰۰ هزار زائر از بیش از ۳۵ کشور جهان در این استان اسکان خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی قربانی کرم روز دوشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، بیان داشت: سال گذشته افزون بر ۲۰۰ هزار زائر ایرانی و غیرایرانی در مواکب قرارگاه مردمی اربعین در این استان اسکان یافتند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در طول ایام اربعین امسال ۴۰۰ هزار زائر در ۵۰ نقطه از شهر قم، اسکان پیدا کنند.

وی افزود: فعالیت‌های این قرارگاه از پنجم ماه صفر به مدت یک ماه (تا ۲۰ شهریورماه) برای خدمت‌رسانی به زائران ایرانی و خارجی اربعین در مسیر رفت‌ و برگشت زائران فعال خواهد بود.

وی اظهار کرد: قرارگاه اربعین قم یک تشکیلات مردمی مشتمل بر ۱۰۸ کارگروه مردمی است که اقدامات آن کاملاً بر اساس نظم و برنامه صورت می‌گیرد و هم اینک به الگو برای سراسر کشور تبدیل شده‌است.

قربانی کرم با اشاره به اجرای طرح«بیت الحسین» گفت: در این طرح تلاش می‌شود تا فرهنگ میهمانی زائران اربعین در بیش از ۵۰۰ خانه شخصی شهروندان در قالب یک سازوکار مشخص، عملیاتی شود.

مسوول قرارگاه مردمی اربعین استان قم، بیان کرد: مسجد مقدس جمکران و امامزاده جمال(ع) ۲ نقطه اصلی در پذیرش و اسکان زائران غیرایرانی است.

وی عنوان کرد: در صورتی که زمینی واگذار شود، قرارگاه مردمی اربعین قم با احداث زائرسرا می‌تواند در طول سال و به صورت مستمر به خدمت رسانی به زائران ورودی به قم بپردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha