فرماندار: ۲ پایگاه فوریت‌ پزشکی در کنگاور احداث می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار کنگاور گفت که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متعهد شده ۲ پایگاه فوریت‌ پزشکی در این شهرستان احداث نماید.

به گزارش ایرنا، ایرج صادقی روز دوشنبه در جلسه پیگیری طرح‌های عمرانی و نیازهای حوزه شبکه بهداشت و درمان کنگاور با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: پایگاه فویت پزشکی نقش بسزایی در انتقال بهنگام مصدومان جاده ای به مراکز درمانی دارد و برای احداث آن زمین مورد نیاز در شهرک آموزگار و شهر گودین فراهم شده است.

او با یادآوری قرار گرفتن کنگاور در مسیر ترانزیت جاده ای استان کرمانشاه و غرب کشور گفت: ایجاد پایگاه جدید در شهر و محورهای مواصلاتی شهرستان در کاهش زمان حضور بر بالین مصدومان و در نتیجه نجات آسیب دیدگان نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل کمیته برنامه ریزی کنگاور به ساخت مراکز جامع سلامت گفت: برای تکمیل پروژه احداث مرکز جامع سلامت شهری (کلینیک تخصصی) ۳۰ میلیارد ریال و برای مرکز جامع سلامت روستای قارلق ۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت و نیاز است دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تکمیل پروژه های مذکور اقدام لازم را انجام دهد.

صادقی به تعهد سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این خصوص اشاره کرد و افزود: واگذاری یک دستگاه سونوگرافی و یک دستگاه آمبولانس به شبکه بهداشت و درمان کنگاور در دستور کار مسوولان دانشگاه قرار گیرد.

فرماندار کنگاور در ادامه از کمبود امکانات و پزشک متخصص در بیمارستان شهید چمران این شهرستان ابراز نارضایتی کرد و گفت: پرداخت مطالبات، کارانه و اضافه کار پزشکان و پرستاران بیمارستان خواسته بر حق عوامل ایثارگر آن است که توجه بیشتر مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را طلب می کند.

شهرستان کنگاور در ورودی شرقی استان کرمانشاه جمعیتی بالغ بر ۸۵ هزار نفر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha