۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85559271
T T
۶۴ نفر

برچسب‌ها

۷۵۰ جوان ایرانی جایگزین اتباع خارجی در صنوف البرز شدند

کرج - ایرنا - مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: ۷۵۰ جوان ایرانی جایگزین اتباع خارجی غیرمجاز شاغل در رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی این استان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،« سیروس دهقان شیری» روز دوشنبه در نشست خبری افزود: براین اساس ۱۵۱ کارفرمای متخلف در این استان طی ماههای اخیر به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: اکنون در قالب طرح های گشت و نظارت مشترک با اصناف ، نیروی انتظامی و دستگاه قضا اقدامات ویژه نظارتی در سطح استان البرز به اجرا درآمده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز اضافه کرد: همچنین در بحث قانون اجاره املاک نیز باید بنگاه های املاک از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز استعلام کنند چراکه درغیر این صورت برای آنان تبعات قانونی در برخواهد داشت.

وی یاد آورشد: گشت های نظارتی دراین زمینه درسطح استان البرز افزایش چشمگیری داشته است .

۷۵۰ جوان ایرانی جایگزین اتباع خارجی در صنوف البرز شدند

سالانه ۳۰ هزار تبعه خارجی با گذرنامه سیاحتی به البرزمی آیند

دهقان شیری تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی که با آن در بحث ساماندهی اتباع مواجه هستیم آن است که سالانه ۳۰ هزار تبعه خارجی با گذرنامه سیاحتی به استان البرز می آیند.

وی گفت: نباید برای اتباع خارجی روادید سیاحتی صادر شود چراکه با این رویداد بسترها برای حضور خانواده های آنان نیز فراهم می شود و به نوعی قاچاق انسان سازمان یافته رقم می خورد .

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: ۹۹ درصد اتباع به قصد کار می آیند و حتی هزینه سفر خود را ندارند .

وی با اشاره به طرح جذب مدیریت منابع مالی خرد اتباع خارجی، افزود: اتباع خارجی باید خود را بیمه کرده و یک میلیارد ریال وثیقه در بانک ملی سپرده گذاری کنند که در استان البرز ۹ هزار نفر واریزی دراین زمینه داشته اند .

دهقان شیری گفت: همچنین ۱۴ هزار نفر در طرح یاد شده ثبت نام داشته ایم .

وی تعداد دانشجویان خارجی در استان البرز را یک هزار و ۱۵ نفر خارجی عنوان کرد و افزود: همچنین ۲۹ هزار دانش آموز تبعه خارجی داریم .

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز یاد آورشد: افتتاح مدرسه ، توسعه امکانات بهداشتی و خدماتی را برای اتباع با حمایت های کمیساریای عالی پناهندگی داشتیم و به اتباع بی بضاعت و معلول نیز خدماتی داده شده است .

بازگشت ۲۵ هزار و ۴۰۰ تبعه خارجی غیر مجاز از البرز به کشورشان

دهقان شیری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۴۰۰ تبعه خارجی غیرمجاز به کشورشان بازگشت داده شدند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha