۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 3100
کد خبر: 85559274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشجویان چند استان برای ارتقای دانش ارتباطات خود در کرمان گردهم آمدند

کرمان- ایرنا- دیار کریمان این روزها میزبان دوره آموزشی ویژه دانشجویان دانشگاه های پیام نور چند استان کشور است که با سرفصل های متعدد مثل عملیات روانی، ارتباط موثر، جنگ روایت ها، سواد خبر و رسانه و تولیدمحتوای موبایلی در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، در این دوره آموزشی علاوه بر دانشجویان مراکز و واحدهای استان کرمان، دانشجویانی از استان های فارس، یزد، خراسان شمالی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز حضور دارند و به مدت سه روز ضمن شرکت در این کلاس ها، از اماکن گردشگری و گلزار شهدای مرکز استان نیز دیدن خواهند کرد.

روح الله خلیلی نژاد معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان کرمان روز دوشنبه در آیین آغاز این دوره آموزشی به تشریح رسالت دانشجویان و ضرورت ارتقای دانش آنان به مولفه های جهاد تبیین گفت: ضرورت فضای مجازی و اهمیت سواد رسانه بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم دانشجویانی که در این عرصه آموزش می بینند، بتوانند اثرگذاری مطلوب در دانشگاه داشته باشند.

دانشجویان چند استان برای ارتقای دانش ارتباطات خود در کرمان گردهم آمدند
خلیلی نژاد معاون دانشگاه پیام نور کرمان

وی بیان کرد: سواد رسانه درک مبتنی بر مهارت است تا شخص بتواند بین جریان صحیح یا غلط، تمیز قائل شود و باید توجه داشت که سواد رسانه فقط آموزش تنها نیست بلکه باید شخص بتواند آگاهانه در ابعاد وسیع در حوزه مجازی فعالیت عملی و اثربخش داشته باشد.

سواد رسانه، عامل افزایش قدرت تجزیه و تحلیل

مسئول فضای مجازی سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آیین گفت: سواد رسانه، عاملی برای افزایش قدرت تجزیه و تحلیل است و فرد می تواند با ارزیابی حوادث و اتفاقات جامعه، سره را از ناسره تشخیص دهد.

سرهنگ حسین باقری به نقش جریان سازی در فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: وقتی یک روایت می تواند روایت غالب باشد که پیرامون آن جریان سازی و اتحاد شکل گرفته باشد.

وی به تکنیک‌های رسانه‌ای دشمن اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین شگردهای دشمن استفاده از چهره ها برای غالب کردن یک روایت است که اگر شناخت لازم وجود نداشته باشد، فرد و جامعه دچار اشتباه می شود.

دانشجویان چند استان برای ارتقای دانش ارتباطات خود در کرمان گردهم آمدند
باقری مسئول فضای مجازی سپاه ثارالله کرمان

سواد رسانه لازمه کنشگری در فضای مجازی

مسئول فضای مجازی سپاه ثارالله استان کرمان همچنین بر کنشگری و فعال بودن در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: لازمه این کنشگری نیز آموزش سواد رسانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha