نیاز پنج هزار میلیارد ریالی محور دامغان - دیباج برای رفع نقص و کاهش تصادفات

سمنان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی سمنان گفت: تکمیل محور دامغان - دیباج به طول ۲۸ کیلومتر در شهرستان دامغان نیازمند پنج‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، در تصادفی که عصر جمعه دوازدهم مرداد ۱۴۰۳ در محور کلاته‌رودبار- چشمه‌علی در شمال شهرستان دامغان رخ داد، سه نفر جان باختند و پنج نفر مصدوم شدند.

تصادف رخ به رخ پراید با تویوتا در جاده کلاته رودبار به سمت چشمه علی دامغان ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه رخ داد. سه نفر از سرنشینان پراید شامل دختر سه‌ ساله، مرد ۴۶ ساله و زن ۴۰ ساله که از اهالی دیباج بودند در این حادثه جان باختند و چهار مصدوم تصادف که از سرنشینان ۲ خودرو بودند نیز توسط عوامل اورژانس و یک مصدوم توسط هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مسوولان حوزه راه استان سمنان و مسوولان شهرستان دامغان امروز به منظور بررسی شرایط این محور ارتباطی، و ارایه توضیحات فنی از سوی مسوولان و اعلام نیاز اعتباری آن، از این جاده در شهرستان دامغان بازدید کردند.

مباحث فنی و غیرفنی در محور پرتصادف چشمه‌علی- کلاته‌رودبار

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان گفت: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و افتتاح هشت کیلومتر و ۵۰۰ متر از محور دامغان - دیباج در محدوده چشمه‌علی به کلاته رودبار نیاز است.

سیدمحمد حسینی‌طباطبایی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از محور دامغان - دیباج افزود: تکمیل طرح راهسازی دامغان - دیباج منفک از موضوع فنی است و باید مجموعه مسوولان سمنان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعتبارات لازم برای ساخت راه‌های این استان را فراهم کنند.

نیاز پنج هزار میلیار ریالی محور دامغان - دیباج برای رفع نقص و کاهش تصادفات

وی اضافه کرد: احداث باند دوم محور دامغان - دیباج هم‌اکنون به‌کارفرمایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و پیمانکاری شرکت زیباکومه‌ساز مازندران در حال اجراست و تکمیل این طرح در انتظار مصوبات دور دوم سفر شهید رییسی به استان سمنان است.

ورود دادستانی برای شناسایی قصور احتمالی مسوولان

مهدی کلامی مقدم دادستان عمومی و انقلاب دامغان پیشتر در پی تصادف رانندگی در محور چشمه‌علی به دیباج که به فوت سه نفر منجر شد، از ورود دادستانی دامغان برای برخورد با مقصران و مسببان وقوع این دست سوانح خبر داد که سابقه داشته و کوتاهی مسوولان در آن نقش دارد.

حجت الاسلام حسین قریب بلوک امام جمعه شهر دیباج نیز در پی تصادف محور کلاته رودبار به چشمه‌علی با سه فوتی، در پیامی خطاب به مسوولان بیان کرد: بار دیگر حادثه دلخراش تصادف در محور چشمه‌علی به دیباج باعث از دست دادن اعضای یک خانواده از هموطنان دیباجی شد و مردم این منطقه را در غم و اندوه فرو برد، باعث اضطراب و نگرانی اهالی، کارمندان، کارگران و مسافرانی شد که هر روزه از این مسیر رفت و آمد می‌کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان نیز در گزارشی با عنوان «واژگونی کابوس این روزهای جاده‌های ناایمن سمنان» به ابعاد و ریشه‌یابی تصادفات رانندگی در محورهای اصلی استان پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha