۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85559357
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم مشکلات اقتصادی اروپا و تعدیل نیرو توسط شرکت‌ها

تهران-ایرنا- خبرگزاری «رویترز» امروز (دوشنبه) در مطلبی با اشاره به اینکه اقتصاد اروپا با سرعت خوبی رشد نمی‌کند، گزارش داد که به همین دلیل، شرکت‌های اروپایی ناچار به تعدیل نیرو شده‌اند.

به گزارش ایرنا، این رسانه انگلیسی گزارش داد که تورم بالا و تاثیر جنگ در اوکراین بر اقتصاد کشورهای اروپایی، شرکت‌ها در سراسر قاره سبز را مجبور کرده است که استخدام نیروی جدید را متوقف یا تعداد مشاغل خود را کاهش دهند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، بانک انگلیسی «تی‌اس‌بی» که متعلق به گروه بانکداری اسپانیایی «سابادل» است، به دنبال کاهش ۲۵۰ عنوان شغلی است.

شرکت فنلاندی «متسو» تولیدکننده ماشین‌آلات موردنیاز در استخراج معادن، شرکت آلمانی «تیسن‌کروپ» یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در جهان، شرکت بلژیکی بازیافت فلزات «یومی‌کور» و شرکت «پی‌کی‌پی کارگو» که بزرگترین شرکت باربری لهستان است از جمله شرکت‌هایی هستند که از ابتدای آوریل (فروردین/اردیبهشت) اعلام کرده‌اند که نیروهای خود را تعدیل می‌کنند.

این در حالی است که آمارهای رسمی دولت آلمان نشان می‌دهد صادرات این کشور در ماه مه (اردیبهشت) کاهشی بیش از حد انتظار داشته است؛ موضوعی که حکایت از چالش بزرگترین اقتصاد اروپا برای خروج از رکود دارد.

از سوی دیگر، اقتصاد انگلیس در نتیجه سلسله تحولات سال‌های اخیر از جمله برگزیت، همه‌گیری کرونا، مشکلات ناشی از جنگ اوکراین، نا آرامی‌ها در دریای سرخ و مشکل ترانزیت کالا، در بدترین وضع نیم قرن گذشته قرار دارد.

همچنین نرخ تورم در انگلیس بر اساس آخرین گزارش‌ مرکز آمارهای ملی این کشور در ماه ژوئن گذشته (خرداد/تیر) نسبت به ماه قبل از آن تغییری نکرده و این مساله به تعبیر کارشناسان نشان می‌دهد که روند نزولی دو سال اخیر احتمالا به پایان رسیده و در آستانه مسیر افزایشی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha