رییس اتاق بازرگانی یزد: واحدهای تولیدی استان با کمبود نیروی کارگری و مهارتی روبرو هستند

یزد_ ایرنا _ رییس اتاق بازرگانی استان یزد با اشاره به چالش های متعدد واحدهای تولیدی استان گفت: امروز واحدهای تولیدی استان با بحران جدی نیروی کارگری و مهارتی روبرو هستند .

به گزارش ایرنا "مجتبی دستمالچیان “ عصر دوشنبه در جمع خبرنگار افزود: سرمایه گذار نسبت به راه اندازی واحد تولیدی اقدام می کند اما گرفتار نیرو است ضمن اینکه تعداد زیادی از جوانان استان دانش آموخته مراکز آموزش عالی هستند اما مهارت ندارند .

وی اظهار کرد: یکی از دلایل مهاجر پذیر بودن استان کمبود نیروی کارگری است البته برای تربیت نیروی ماهر صنایع مرکز علم و کار در استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه یک تولید کننده هر روز صبح که بیدار می شود با یک چالش جدید مواجه است، تصریح کرد: ناترازی انرژی، بازگشت ارز، موضوع ثبت سفارش، کمبود نیروی کار، جزو چالش های واحدهای تولیدی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان یزد در ادامه با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز یک سیاست منطقی است و باید پیگیری شود تصریح کرد : افزایش قیمت کالا و به دنبال آن کاهش قدرت کاهش خرید مردم را رقم می زند که این اتفاق به نفع تولیدکننده نیست و دو نرخی بودن ارز تنها فساد و رانت را به دنبال دارد .

رئیس اتاق بازرگانی یزد تصریح کرد: سعی شده از پتانسیل شخصیت های مذهبی، علمی و سیاسی یزدی که در سطح کشور فعال بوده و تاثیر گذار هستند برای پیگیری امور استفاده شود.

وی افزود:در زمینه مراودات بین المللی چند برنامه پیگیری شده که ایجاد پاویون، اعزام هیات های تجاری به کشورهای دیگر، برگزاری وبینارهای متعدد با رایزن های بازرگانی ایران در کشورهای مختلف از جمله اقدامات است و در این زمینه تا پایان سال ۱۱ اعزام هیات تجاری و پذیرشچهار هیات تجاری در برنامه اتاق بازرگانی یزد است.

وی تصریح کرد: دنیا در حال تلاش برای انزوای ایران است و در این زمینه اقدامات متعددی را در دست اجرا دارد و در همین راستا یک سری هیات تجاری، سفیر را دعوت می کنیم و به یزد می اوریم تا به انها نشان دهیم که اخباری که در مورد ایران منتشر می شود واقعیت ندارد و حداقل ترین کمکی که می توانند این هیات ها به کشور انجام بدهند این است که به آنها ثابت می شود که اخباری که در حال انتشار در مورد ایران است دروغ است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سفر هیات های تجاری موجب تقویت روابط ، معرفی استان و جذب گردشگر و رونق اقتصادی می شود.

دستمالچیان در ادامه با اشاره به اینکه برخورد کارشناسان بیمه در زمینه تشخیص مشاغل سخت و زیان آور سلیقه ای است، گفت: سازمان تامین اجتماعی به علت مشاغل سخت و زیان آور به شدت ضرر دیده است و تولید کنندگان نیز در حال متضرر شدن در این زمینه هستند.

وی به موضوع انتقال کارت بازرگانی شرکت های بزرگ یزدی به داخل استان نیز اشاره و گفت: اکنون حدود یک هزار کارت بازرگانی داخل استان وجود دارد و براساس بررسی های انجام شده حدود ۴۷ شرکت بزرگ صنعتی و معدنی استان یزد، کارت بازرگانی انها خارج استان است که در حال تلاش برای انتقال ان به یزد هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی یزد افزود: عواید این ۴۷ شرکت که کارت بازرگانی انها خارج استان است بیشتر از یک هزار شرکتی است که کارت بازرگانی انها داخل استان است و انتظار داریم در شرایطی که مردم یزد از الودگی هوا و مشکلات زیست محیطی این شرکت ها متضرر شده اند در نقطه مقابل مالیات انها در داخل استان یزد هزینه شود.

سه هزار واحد تولیدی در استان یزد فعال است که ۱۰۰ هزار نفر در این واحدها مشغول بکار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha