تعداد پرونده‌های کشف کالای قاچاق در آذربایجان غربی ۲ برابر شد

ارومیه - ایرنا - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: تعداد پرونده‌های تخلف حوزه کشف کالای قاچاق این استان در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر شده است.

به گزارش ایرنا ایرج مرندی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه یک هزار و ۳۹ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق انجام شده است، ادامه داد: ۳۰۰ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۱هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال در چهارماهه نخست ۱۴۰۳ تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: رشد ۱۰۰ درصدی در تشکیل پرونده‌های تخلف حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در چهار ماهه سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ثبت شده است.

مرندی با بیان اینکه دخانیات، دارو، کیف و کفش، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالاهای کشفی بودند، گفت: در حوزه ارزی ۲۰۴ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل درخصوص ایفا نکردن تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۲۰۴ پرونده تخلف ارزی شده است.

وی افزود: ارزش ریالی پرونده‌های یاد شده هشت هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال است که شامل ۱۶میلیون و ۶۹۶ هزار و ۱۹۸ یورو، ۲میلیون و ۴۶۰ هزار و ۸۷۷ درهم، پنج میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۹۴ لیر و چهار میلیون و ۸۶ هزار و ۱۷۰ یوان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha